مواد مسموم‌کننده اسکریپال، دو بریتانیایی دیگر را نیز مسموم ساخت

© AP Photo / Frank AugsteinПолицейское оцепление в городе Солсбери после госпитализации бывшего полковника ГРУ Сергея Скрипаля
Полицейское оцепление в городе Солсбери после госпитализации бывшего полковника ГРУ Сергея Скрипаля - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس لندن اعلام کرده است که دلیل مسموم شدن یک مرد و یک زن بریتانیایی در شهر آمسبوری، موادی بوده است که قبلاً سرگئی اسکریپال و دخترش را در شهر سالزبری مسموم ساخته بود.

به گزارش اسپوتنیک، نیل باسو، رئیس بخش ضدتروریزم اسکاتلندیارد گفته است که مواد مسموم‌کننده دو شهروند بریتانیایی در شهر آمسبوری، موادی است که سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسی و دخترش یولیا اسکریپال را مسموم ساخته بود.

وی افزود که وضعیت دو فرد مسموم‌شده در آمسبوری وخیم است و آنها در شفاخانه سالزبری — همان جایی که سرگئی و یولیا اسکریپال تحت معالجه قرار داشتند، تداوی می‌شوند.

آمسبوری در ۱۱ کیلومتری شمال سالزبری مکانی که سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسی و دخترش در ماه مارچ در معرض یک عامل عصبی قرار گرفتند و به شدت مسموم شدند. پولیس لندن به این باور است که این مسمومیت توسط ماده A234 که مقامات بریتانیایی آنرا به ماده "نویچوک"، که مربوط به دولت روسیه است، شباهت می‌دهند. در حالیکه مسکو این موضوع را با جدیت رد می‌کند. تحقیقات درمورد حادثه مسمومیت اسکریپال‌ها را اداره ضدتروریزم اسکاتلندیارد (مرکز پولیس لندن) به پیش می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала