ادامه جنگ تجاری چین و امریکا

© AP Photo / Jacquelyn Martin/Poolادامه جنگ تجاری چین و امریکا
ادامه جنگ تجاری چین و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رسمی وزارت تجارت چین اعلام کرد تهدیدات امریکا به وضع حقوق گمرکی مضاعف برای کالاهای صادراتی چین و دیگر شرکای تجاری‌، "ترورروانی" بوده و با گرایش‌های معاصر مطابقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت تجارت چین ضمن این مطلب گفته است که امریکا اخیرا تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر کالاهای چینی وارداتی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال کرده است.

چین: برای دفاع از منافع خود در جنگ تجاری با امریکا، آمادگی کامل داریم - اسپوتنیک افغانستان
چین: برای دفاع از منافع خود در جنگ تجاری با امریکا، آماده ایم

گائو فنگ تاکید کرد: "چین در برابر تهدیدات و ارعاب سر فرود نیاورده و با قاطعیت از آزادی تجارت دفاع خواهد نمود". وی روش‌های امریکا برای حمایت از تولیدات داخلی خود را عقب مانده ، کهنه شده و کم‌ثمر نامیده و خاطرنشان ساخت چین حداکثر تلاش را برا دفاع از ثبات در تجارت بین المللی انجام خواهد داد.

اختلافات تجاری پکن و واشنگتن طی ماه های اخیر پس از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر افزایش تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیم تشدید یافته است.
اوایل ماه جون، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با اشاره به اینکه رفتار تجاری چین "تهدیدآمیز" است، دستور اعمال تعرفه‌های اضافی بر 818 کالاهای وارداتی چینی را صادر کرد. کمیسیون شورای دولتی چین نیز در اقدامی برابر اعلام کرد تعرفه های جدیدی بر کالاهای وارداتی از امریکا از جمله محصولات کشاورزی و ماشین آلات اعمال می‌کند و این امر از 6 جولای اجرایی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала