وعده های شیرین ترامپ به کوریای شمالی

© AFP 2023 / Saul Loeb وعده های شیرین ترامپ به کوریای شمالی
وعده های شیرین ترامپ به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در صورت غیر هسته‌ای شدن کوریای شمالی وعده "صلح و شکوفایی" به این کشور را داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در آستانه سفرش به کوریای شمالی و پس از گفتگویی تلفنی با دونالد ترامپ در توییتی نوشت: "رئیس‌جمهور به من گفت اعتقاد دارد کیم‌جونگ اون آینده روشن‌تر و متفاوت‌تری برای مردم کوریای‌ شمالی در نظر دارد."
مایک پمپئو پس از ورود به خاک این کشور با کیم یونگ چول جلسه‌ای سه ساعته داشت. کیم یونگ چول به همراه پمپئو نقشی کلیدی در تنظیم جلسه میان رهبران امریکا و کوریای شمالی در سنگاپور ایفا کرده بود.
هنوز مشخص نیست که آیا وزیر خارجه امریکا " کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی را در طی این سفر ملاقات خواهد کرد یا خیر. 

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده گفته‌اند که مایک پمپئو تلاش خواهد کرد تا به توافقی بر سر دستکم یک لیست یا فهرست اولیه‌‌ از مراکز هسته‌ای قابل تطبیق با منابع اطلاعاتی موجود دست یابد.
به علاوه، بر سر موضوع بقایای اجساد سربازان مفقود شده سربازان امریکایی در طول جنگ کوریادر سال‌های 1950-1953 نیز گفتگو خواهد شد. دونالد ترامپ بعد از جلسه سنگاپور گفته بود که کیم جونگ اون موافقت کرده است تا بقایای این سربازان را به آمریکا عودت دهد. پیشتر مقامات رسمی کوریای شمالی گفته‌ بودند که بقایای 200 جسد سرباز امریکایی را در دست دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала