برقراری آتش بس در جنوب غرب سوریه

© AFP 2023 / Stringerبرقراری آتش بس در جنوب غرب سوریه
برقراری آتش بس در جنوب غرب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاخه نظامی مخالفان دولت سوریه و وزارت دفاع روسیه در مورد آتش بس در ولایت های درعا و قنیطره در جنوب غرب سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک دفتر رسانه‌ای وزارت دفاع روسیه خبر داد که پس از مذاکرات که به میانجیگری مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه در ولایت درعا انجام شد، توافق در مورد برخی مسائل از جمله آتش بس با نیرو های مخالف در جنوب غرب سوریه صورت گرفت.
در بیانیه‌ای وزارت دفاع روسیه آمده است: این توافقات شامل آتش‌بس و آغاز تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین در تمام شهرک‌های تحت کنترل گروه‌های مسلح می‌شود.
بر این اساس، مخالفان تسلیحات سنگین خود را تحویل روس ها خواهند داد و نظامیان روس نیز به تدریج وارد مناطق مرزی سوریه با اردن خواهند شد. مخالفان نیز به همراه خانواده های خود از منطقه خارج خواهند شد.
در پی تسلط دولت بشار اسد بر برخی مناطق تحت کنترل مخالفان در ولایت درعای سوریه و همچنین آغاز حملات هوایی در ، مردم منطقه را تخلیه کرده بودند. عملیات آزاد سازی درعا اوایل پائیز سال گذشته آغاز شد.
امریکا و انگلستان که پیش از این با همکاری ارتش اردن به مخالفان حاضر در خط مرزی، کمک می‌ کردند، پس از توافق با روسیه به این امر پایان دادند. دولت بشار اسد به همرا متحدان در تاریخ 20 جون سال جاری، با وجود تمام هشدارهای امریکا، برای کنترل بخش جنوبی سوریه عملیات نظامی جدید را در ولایت درعا آغاز کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала