نگرانی مقامات ناتو از نتایج نشست پوتین و ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciنگرانی مقامات ناتو از نتایج نشست پوتین و ترامپ
نگرانی مقامات ناتو از نتایج نشست پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ناتو پیش از نشت روسای جمهور روسیه و امریکا به شدت نگرانی خود را در باره این مساله ابراز داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Reuters، سازمان ناتو، پیش از نشست روسای جمهور روسیه و امریکا که قرار است 16 جولای در فنلاند برگزار شود به شدت نگرانی خود را در این مسله ابراز داشته که رئیس‌جمهور امریکا در این نشست اقداماتی را انجام دهد و تصمیماتی را اتخاذ کند که مطابق پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) بناشد.

ترامپ: تمام عمر آماده دیدار با پوتین بودم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: تمام عمر آماده دیدار با پوتین بودم

پیتر بیر، هماهنگ‌کننده اروپا و امریکا در ائتلاف حاکم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: "کشورهای عضو ناتو در نشست 16 جولای میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روس‌اش در فنلاند نیستند.
وی گفت: نگرانی‌های زیادی در باره نوع توافق میان این دو رئیس‌جمهور وجود دارد.
ترامپ که روز سه شنبه امریکا را به مقصد اروپا ترک می‌کند، قرار است در بروکسل نشستی با مقام‌های عضو ناتو داشته باشد و پیش از دیدار با پوتین، به لندن برود.
پیتر بیر افزود: نشست اخیر دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی در سنگاپور باعث به وجود آمدن این نگرانی شد که رئیس‎جمهور امریکا به پوتین اجازه می‌دهد تا دست بالا را بگیرد. کیم جونگ اون تنها در زمان نشست قول داده است. ما نمی‌دانیم که آیا او غنی سازی اورانیوم را متوقف می‌کند یا خیر. تنها ترامپ نشست سنگاپور را موفقیت‌آمیز اعلام کرده است.
سران دو کشور در تاریخ 16 جولای در پایتخت فنلائد دیدار خواهند کرد، در این دیدار روسای جمهور روسیه و امریکا در مورد توسعه بیشتر روابط بین مسکو و واشنگتن ، موضوعات درگیری در سوریه و اوکراین، و همچنان در باره انتخابات بحث و گفت‎‌گو خواهند کرد.

یاد آوری می‌کنیم که قبل از این ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در جولای سال 2017 در نشست «گروه بیست» در شهر هامبورگ آلمان باهم ملاقات نموده بودند. آن‌زمان مذاکرات سران دو کشور بیش از دو ساعت طول کشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала