چین "اینترنت فضایی" با روسیه می‌سازد

© Photo / Roscosmos/Oleg Artemyevچین "اینترنت فضایی" با روسیه می‌سازد
چین اینترنت فضایی با روسیه می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان کشور چین در طی مذاکرات در مسکو به "روس‌کوسموس" پیشنهاد کردند با در مورد امکان ایجاد یک "اینترنیت فضایی" بحث کنند.

به گزارش اسپوتنیک نمایندگان آژانس فضایی کشور چین در طی مذاکرات در مسکو به "روس‌کوسموس" پیشنهاد کردند در مورد امکان ایجاد یک آنالوگ OneWeb و Starlink، یک گروه ماهواره‌ای که دسترسی به اینترنت پهنای باند را داشته باشد مورد بحث قرار دهند.

چین ایستگاه فضایی مشترک با روسیه می سازد - اسپوتنیک افغانستان
چین ایستگاه فضایی مشترک با روسیه می سازد

هیئت آژانس فضایی چین به روز 4 جولای وارد مسکو شد تا به مقامات شرکت روسی " روس‌کوسموس" آشنا شود در طی جلسه دوجانبه هیئت چینی برنامه‌های خود را برای تشکیل یک گروه ارتباطی ماهواره‌ای که دارای چند سطح است در این نشست پیشنهاد خود را برای شرکت روسی در این پروژه ابراز کرد.
برای ایجاد "اینترنت فضایی" حدود 300 میلیارد روبل نیاز است و برای پوشش کامل اینترنت فضایی در محدوده روسیه نیاز به 70 سفینه فضایی است و همچنان اگر تمام جهان تحت پوشش این اینترنت قرار گیرد حدود 300 سفینه فضایی ضرورت می‌شود.
در ماه اپریل روسیه ابراز کرد که از فناوی‌های موتورهای راکتی ایالات متحده امریکا عقب مانده است و همچنان به تنهایی نمی‌تواند ماهواره‌ها را ایجاد کند همچنان در همان ماه این منبع گفت که کشورهای غربی نمی‌خواهند با پروژه ایجاد ایستگاه ماهواره با روسیه در رابطه به چرخه‌های تکنالوژِیکی تولید فضایی با روسیه همکاری کنند.
سفر هیئت آژانس فضایی چین به مسکو تا پایان هفته برنامه ریزی شده بود. مسئله همکاری در زمینه برنامه های فضایی مشترک با همکاران چینایی مورد بحث قرار گرفت. به طور خاص، آنها در مورد امکان ایجاد یک ایستگاه فضایی مشترک، صحبت کردند.
چین علاقه مند است تا از تجربه و فن آوری روسیه در ساخت اشیاء فضایی بزرگ استفاده کند و آماده است تجارب خود را با روسیه شریک سازد. شایان ذکر است که در تاریخ دوم اپریل سال جاری چین ایستگاه فضایی "Tiangong-1" آسمانی کاخ-1" خود را در اقیانوس آرام فرو برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала