کدام دارو‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شود

© Fotolia / .Shockکدام دارو‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شود
کدام دارو‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دواره‌های ضد فشار خون که در ترکیب این داروها مواد خاص قرار دارد اثر مضر به روی بدن انسان می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Actualnews.org، دانشمندان از کشور دنمارک ضمن این مطلب به این نتیجه رسیده اند که داروهای ضد فشار خون که در ترکیب این دواره‌ها مواد والزارتان است استفاده از این داروها باعث سرطان می‌شوند.
به گفته این دانشمندان البته مصرف طولانی مدت دارو ممکن است باعث مشکلات برای سلامتی هر انسان شود و این مشکلات ناشی از نقض پروسه تصفیه در تولید این دارو ضد فشار خون است.
لازم به ذکر است که شرکت دارو سازی (Zhejiang Huahai Pharmaceuticals)، داروها که بر اساس ماده ذکر شده تولید می‌کرد در حال حاضر این شرکت محصولات خود را از بازار دارویی خارج ساخته است.

پیش از این مجله Which، بریتانیایی مطلب را منتشر کرده بود که در آن آمده بود: محصولات غذایی تهیه شده با گوشت سرخ از جمله (سوسیس، بیکن، کالباس و غیره) خطر ابتلا به سرطان روده و سرطان معده را افزایش می‌دهند، زیرا تولید کنندگان این محصولات برای بالابردن مدت نگهداری از این مواد و خوشمزه کردن آنها از نیترات‌ها و نیتریت‌ها استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از عوامل که خطر ابتلا به چنگار را افزایش می‌دهد مصرف شکر است. هرچند دانشمندان ارتباط مستقیم بین مصرف شیرین‌جات و امراض سرطانی را کشف نکرده اند اما به هر حال افزایش وزن انسان بر اثر مصرف شیرینی‌جات خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطانی دانشمندان توصیه می‌کنند باید از این محصولات استفاده کرد از جمله ماهی‌چرب، سبزیجات، میوه‌جات، چای سبز، زردچوبه و انار می‌باشد.
هر سال بیش از 40هزار نفر در انگلستان به بیماری سرطان روده مبتلا می‌شوند و 16هزار تن از آنان بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала