یگانه راه کاهش نرخ بنزین، سازش با ایران است

© AP Photo / Hasan Jamaliنفت ایران-سلاح امریکا برای بازداری رشد اقتصاد کشورهای آسیایی
نفت ایران-سلاح امریکا برای بازداری رشد اقتصاد کشورهای آسیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بلومبرگ در گزارشی نوشت اگر ترامپ واقعا می‌خواهد قیمت بنزین را در امریکا پائین بیاورد، باید سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد.

اسپوتنیک به گزارش گروه بین‌الملل کلوب خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی با اشاره به فشار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، بر اوپک برای افزایش تولید نفت نوشت:
«ترامپ بار دیگر در توییتر، از اوپک به خاطر بالا بودن قیمت نفت انتقاد کرد. اوپک در چنین مواقعی معمولا سپر بلای خوبی است تا افزایش قمیت بنزین در خانه را به گردن آن انداخت اما فشار آوردن به این سازمان برای افزایش تولید نفت، قیمت بنزین را برای مدت زمان طولانی پایین نخواهد آورد. تنها راه ترامپ برای پایین آوردن واقعی قیمت بنزین در آمریکا این است که سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد».

ایران - اسپوتنیک افغانستان
ایران در ملاقات تولیدکنندگان نفت در دوحه شرکت نخواهد کرد
این روزنامه امریکایی در ادامه گزارش خود نوشته است: اما متاسفانه چنین دستور غیرمحتمل است. بنابراین باید انتظار داشت که قیمت نفت همچنان افزایش میابد. قیمت نفت طی یکسال اخیر بیش از 50 درصد افزایش یافته است و هفته گذشته با این پیش‌بینی که تولیدکنندگان نفت اوپک ظرفیت مازادی برای جبران کمبود عرضه نفت ایران به بازار ندارند، به مرز 80 دالر فی بیلر رسید.
به نوشته بلومبرگ، تحلیلگران و تجاران نفتی چیزی می‌دانند که ترامپ نمی‌داند یا نمی‌تواند بفهمد: وقتی که تحریم‌های نفتی ایران در ماه نوامبر به اجرا گذاشته شوند، سایر تولیدکنندگان نفت توانایی جبران آن را ندارند. اگر ترامپ موفق شود صادرات نفت ایران را به صفر برساند، بازار حد اقل به 2.7 میلیون بیلر نفت در روز نیاز خواهد داشت تا این کمبود را جبران کند و اگر آنها نتوانند این شکاف را پر کنند، آنگاه طبق پیش‌بینی بانک «مریل لینچ» (دومین بانک بزرگ امریکا) قیمت هر بیلر نفت به بیش از 120 دالر خواهد رسید. با این حال، در دنیای ترامپ، قیمت بنزین باید کاهش یابد!
عربستان سعودی اخیر اعلام کرد که ماه گذشته 10.5 میلیون بیلر نفت خام به بازار عرضه کرده است که 500 هزار بیلر بیشتر نسبت به ماه قبل از آن و بزرگترین افزایش تولید این کشور را از سال 2004 نشان می‌دهد. با این وجود، واقعیت این است که ظرفیت کشورهای تولیدکننده نفت به اندازه‌ای نیست که عرضه نفت ایران به بازار را به طور کامل جبران کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала