ترامپ ایران را به خاطر رفتار خوب ستایش کرد + عکس

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ ایران را به خاطر رفتار خوب ستایش کرد + عکس
ترامپ ایران را به خاطر رفتار خوب ستایش کرد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که ایران در سال جاری هیچگونه اعمال تحریک آمیز را علیه کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس مرتکب نشده است.

به گزارش اسپوتنیک،رئیس جمهور امریکا در توئیتی مدعی شد که مزاحمت‌های دریایی ایرانی‌ها برای کشتی های جنگی امریکا در منطقه خلیج فارس در سال 2018 به صفر رسیده است.
ترامپ در توئیت خود نوشته است: مزاحمت‌های ایران برای کشتی های جنگی  امریکا: سال 2015: 22 مورد، سال 2016: 36 مورد، سال 2017: 14 مورد و سال 2018: صفر.
سالهای 2015 و 2016 میلادی دونالد ترامپ هنوز به ریاست جمهوری نرسیده بود و باراک اوباما زمام امور را در آمریکا در دست داشت. 

این ادعای رئیس جمهور امریکا در حالی مطرح می‌شود که نیروی نظامی دریایی امریکا به صورت غیرقانونی در منطقه حضور داشته و در چندین مورد مرتکب نقض آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده است که در یکی از آن موارد، روز 12 جنوری 2016 ملوانان امریکایی که وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران شده بودند، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند. این ملوانان امریکایی روز بعد در حالی که 15 ساعت در بازداشت ایران بودند، آزاد شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала