موثرترین واکسن مبارزه با ایدز ساخته شد

© Fotolia / Francovolpatoموثرترین واکسن مبارزه با ایدز ساخته شد
موثرترین واکسن مبارزه با ایدز ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزمایش واکسن HIV در فاز انسانی، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است، چرا که احتمالا می‌تواند از سرایت چندین گونه ویروس جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از MedicalXpress، یک تیم بین المللی دانشمندان آزمایشات کلینیکی گسترده ای واکسن جدید Ad26 را که برای مبارزه علیه ویروس نقص ایمنی بدن ساخته شده است بالای 400 فرد بزرگسال آنجام دادند.
نتایج آزمایشات پاسخ ایمنی پایدار بدن علیه ویروس و بی خطر بودن این دارو را تایید کرد. گفته می شود که در حال حاضر این واکسن یگانه داروی موثر در مین دارو های آزمایش شده به شمار می رود.
آزمایش این واکسن بالای 393 فرد کاملا سالم بین سنین 18 تا 50 ساله از 12 کلینیک در مناطق مختلف: " آفریقای جنوبی و شرقی، تایلند و ایالات متحده امریکا" انجام شد.
آزمایش در دو مرحله: " مرحله بی خطر بودن واکسن و اندازه تزریق واکسن" صورت گرفت. 

گاو ها میتوانند بشریت را از ایدزنجات دهند - اسپوتنیک افغانستان
گاو ها میتوانند بشریت را از "ایدز" نجات دهند
 
تمام شرکت کنندگان به طور تصادفی به 8 گروه تقسیم شدند. اینآزمایش به گونه غیر روشن اجرا شد یعنی نه شرکت کنندگان و نه سازماندهندگان تا پایان آزمایش، نمی دانستند که کدام گروه واکسن را دریافت می کنند و کدام یک شان نه.
نتایج آزمایش امن بودن واکسن Ad26 را به اثبات رساند زیرا داوطلبان فقط در محل تزریق احساس درد کردند.
اگرچه پژوهش‌های زیادی در سرتاسر جهان در مورد ویروس اچ‌آی‌وی و راه‌های مؤثر پیشگیری از آن یا درمان بیماری ایدز در جریان است؛ اما تا رسیدن به راه‌های اثربخش و نهایی، زمان نامشخصی مانده است. با این حال می‌توان به آینده امیدوار باقی ماند.
این یکی از پنج واکسنی است که تاکنون توانسته به مرحله آزمایش انسانی برسد، اما هیچکدام از آنها به اندازه کافی موثر نبودند.
با این حال، یک انگیزه قوی برای موفقیت این واکسن وجود دارد. بر خلاف تلاش‌های گذشته که تنها بر روی گونه‌های خاصی از اچ.آی.وی متمرکز شده بود، این واکسن یک "واکسن موزاییکی" است، بدین معنی که برای جلوگیری از چندین گونه ویروس و در تلاش برای ایجاد یک داروی جهانی طراحی شده است.
اگر اثربخشی این واکسن اثبات شود، پزشکان می‌توانند واکسن را در مقیاس وسیع تجویز کنند، چرا که واکسن‌های گذشته، حتی اگر اثربخشی مناسبی داشت، فقط برای جمعیت‌های کوچک کارایی داشت.
بعید به نظر می‌رسد که این واکسن یک راه حل جامع باشد، اما اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است یک سلاح قابل توجه در برابر اچ.آی.وی باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала