برگزاری نشست علمای جهان اسلام پیرامون صلح افغانستان به میزبانی عربستان سعودی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست علمای جهان اسلام پیرامون صلح افغانستانبه میزبانی عربستان سعودی
برگزاری نشست علمای جهان اسلام پیرامون صلح افغانستانبه میزبانی عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز قرار است که تا نشست بزرگ دو روزه علمای جهان اسلام پیرامون صلح افغانستان به میزبانی عربستان سعودی در شهر جده برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، در این نشست که از سوی سازمان همکاری اسلامی برگزار شده، ‌پیرامون تحقق صلح و ختم جنگ در افغانستان، علمای جهان اسلام با هم صحبت و گفتگو خواهند کرد.

انتظار می‌رود که علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را ناروا خوانده و از مخالفان مسلح بخواهند تا دست از جنگ بردارند.

در این نشست بیش از 30 نفر از علمای برجسته کشور و هیات عالی رتبه شورای عالی صلح نیز اشتراک کرده‌اند.

این نشست به مدت دو روز در عربستان ادامه پیدا می‌کند و با اعلام مواضع علمای جهان اسلام پایان خواهد یافت.

سازمان همکاری اسلامی در دعوت‌نامه ای که به عالمان دینی فرستاده نیز از گروه‌های مخالف مسلح در افغانستان خواسته تا دست از جنگ بردارند.

سازمان همکاری اسلامی در دعوت‌نامه خود، گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان را هراس افگنان خوانده است.

پیش از این نشست‌های عالمان دینی در اندونیزیا و کابل پیرامون صلح افغاستان نیز برگزار شده بود اما طالبان به خواست آنها برای صلح و پایان جنگ پاسخ رد دادند.

عربستان سعودی یکی از حامیان رژیم طالبان بود و حال نیز گفته می‌شود که رابطه خوبی با رهبری این گروه دارد، آگاهان به این باور اند که این نشست در روند صلح افغانستان تاثیر مثبت خواهد داشت.
شورای عالی صلح افغانستان این نشست را مهم می‌داند و ابراز امیدواری می‌کند که بتواند زمینه را برای قطع جنگ و تأمین صلح در این کشور فراهم سازد.
پیش از این در جاکارتا نیز عالمان دینی افغانستان، پاکستان و اندونزیا با نشر بیانیه مشترکی، حمایت خود را از صلح افغانستان اعلام کرده و جنگ جاری در این کشور و همچنین حمله‌های انتحاری را خلاف ارزش‌های اسلامی خواندند.
چندی پیش نیز بیشتر از سه هزار عالم دینی در کابل با استناد به این ارزش های اسلامی تاکید کردند که فعالیت های هراس افکنانه چون حملات انتحاری و جنگ در افغانستان خلاف اسلام است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала