کاخ سفید استراتژی جنگ در افغانستان را بازنگری می‌کند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد ندارد تغییرات جدی را در استراتژی خود در افغانستان ، که در سال 2017 تصویب شد، وارد نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا، گفته می شود که، واشنگتن همان زمان انتظار دارد که متحدانش حضور نظامی در این کشور را افزایش دهند.
در گزارش شورای امنیت ملی ایالات متحده آمده است: ما به طور منظم استراتژی تصویب شده برای افغانستان را از لحاظ موثر بودن آن بررسی می کنیم و تنظیمات لازم را برای اطمینان ازاستفاده منابع نظامی ایالات متحده انجام می دهیم.
این منبع به رسانه ها گفته است که ایالات متحده قصد ندارد استرتژی اعلام شده را به طور کامل تغییر دهد، اما امکان بازنگری آن موجود است.
وی افزود که ایالات متحده "به یک استراتژی مبتنی بر شرایط خاص برای این کشور" افغانستان" متعهد شده است". 

ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است

وی خاطر نشان ساخت که طی یک سال گذشته، کشورهای عضو ناتو و متحدان مابه طور قابل توجهی سهم خود را در حل بحران اافغانستان افزایش دادند و و دو شریک دیگر نیز در این عملیات به مأموریت ناتو پیوستند.
باوجود این این همه ما انتظار داریم که متحدان و شرکای ما با افزایش کمک های مادی و نظامی،سهم عادلانه شان را در افغانستان ادا نمایند.
پیشتر آژانس رویترز گزاش داد که، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور پس از گذشت یک سال از استراتژی این کشور در افغانستان، ابراز ناامیدی کرده و می‌خواهد این استراتژی بازنگری شود.
یک مقام امریکایی در حالی که نخواسته نامش گرفته شود، به رویترز گفته‌ است: «در قصر سفید شاهد همچو اشاره های بوده اند که دونالدترمپ، در چند ماه آینده ممکن روی راهکار افغانستان بازنگری کند.»
این در حالی است که دونالد ترامپ در اواخر آگست سال گذشته‌ی میلادی، استراتژی جدید خود درباره‌ی جنگ افغانستان را اعلام کرده و گفت که سربازانامریکایی در افغانستان باقی خواهد ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала