اسلواکی جنگنده اف-16 خریداری می‌کند

© AP Photo / Go Bum-jun/Newsisاسلواکی جنگنده اف-16 خریداری می‌کند.
اسلواکی جنگنده اف-16 خریداری می‌کند. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اسلواکی تصمیم گرفته اند جنگنده‌های اف-16 امریکایی را خریداری کرده و این جنگنده‌ها را جانشین جنگنده‌های میگ-29 نیروهای هوایی کشور خود سازند.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر گایدوش، وزیر دفاع ملی کشور اسلواکی گفته است که مقامات کشور روز چهارشنبه تصیم به خریداری 14 جنگنده امریکایی اف-16 را گرفته اند و این جنگنده‌ها جانشین جنگنده‌های میگ-29 نیروهای هوائی کشور اسلواکی خواهد شد.

طیارات اف - 16 امریکا - اسپوتنیک افغانستان
رویاروئی اف-16 با سو-27+ویدیو

وی گفت: "ما بهترین تصیم را انجام دادیم و ما در حال صحبت کردن در مورد مدرن‌ترین طیاره استیم که از نظر هزینه، کیفیت و قابلیت‌های آن کشور ما می تواند این جنگنده را خریداری کند".
وی افزود: "این تصمیم روز چهارشنبه گرفته شد که باید این جنگنده‌ها خریداری شود چرا که بحث در مورد خرید این جنگنده‌ها چندسال ادامه داشت و مقامات کشور ما تصمیم درست را اتخاذ نمودند تا با خرید این جنگنده‌ها سیستم هوائی کشور ما را مدرن‌تر سازیم".
کشور اسلواکی جنگنده‌های امریکایی نسبت به جنگنده‌های JAS-39 C / D Gripen سویدنی در اولیت قرار داده است.
برای خرید این جنگنده‌ها هر دو طرف موافقت کردند که هزینه خرید این جنگنده ‌های امریکایی را گزارش ندهند پیش از این رسانه‌های اسلواکی گزارش دادند که خرید این جنگنده‌ها می‌تواند بیش از یک میلیارد یورو به کشور هزینه کند.
جنگنده‌های اف-16 از سال 1978 در خدمت نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا استند، علاوه بر این از این جنگنده‌های نیروهای هوایی هند، پاکستان، لهستان، ناروی، رومانی و چندین کشور دیگر نیز استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала