جواب تند مرکل به ترامپ

© AFP 2023 / Omer Messingerجواب تند مرکل به ترامپ
جواب تند مرکل به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم آلمان در نشست ناتو که در بروکسل برگزار شده است در واکنش به اظهارات ترامپ که مدعی شد برلین "کاملا در کنترل روسیه" قرار دارد پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Reuters، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در واکنش به اظهارات ترامپ که مدعی شد برلین "کاملا در کنترل روسیه" قرار دارد، خاطراتش جوانی‌اش در آلمان شرقی تحت سلطه شوروی را یادآوری کرد و گفت: آلمان در انتخاب سیاست‌هایش مستقل عمل می‌کند.

بهانه جویی مرکل برای افزایش هزینه دفاعی ناتو - اسپوتنیک افغانستان
بهانه جویی مرکل برای افزایش هزینه دفاعی ناتو

سه ساعت پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا شدیداً از واردات گاز روسیه به آلمان و روند کند افزایش بودجه نظامی آلمان انتقاد کرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: من شخصا تجربه کرده‌ام که چطور یک بخش از آلمان در کنترل اتحاد جماهیر شوروی بود.
مرکل که برای حضور در نشست ناتو وارد بروکسل شده است، تاکید کرد: بسیار خوشحالم که امروز ما با آزادی در کنار یکدیگر متحدیم و جمهوری فدرال آلمان را داریم. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ما سیاست‌های مستقلی داریم و تصمیمات مستقلی اتخاذ می‌کنیم. این بسیار خوب است خصوصا برای مردم شرق آلمان.
صدراعظم آلمان همچنان از میزان مشارکت کشورش در ائتلاف نظامی ناتو دفاع کرد، ائتلافی که ترامپ می‌گوید بار سنگینی را روی شانه مالیات دهندگان امریکایی گذاشته است. مرکل گفت: آلمان کار زیادی برای ناتو می‌کند.
آنگلا مرکل همچنان تاکید کرد: آلمان دومین تامین کننده بزرگ نیرو است و بزرگترین بخش از قابلیت ارتش ما در اختیار ناتو قرار دارد و تا به امروز ما مشارکت گسترده‌ای در رابطه با افغانستان داشتیم. در این راستا ما همچنان از منافع ایالات متحده دفاع کردیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала