زمان تحویل اس – ۴۰۰ روسی به ترکیه اعلام شد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر زمان تحویل اس – ۴۰۰ روسی به ترکیه اعلام شد
زمان تحویل اس – ۴۰۰ روسی به ترکیه اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه زمان تحویل سیستم دفاع هوایی اس – ۴۰۰ روسی به ترکیه را اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ترکی Yenicag، مولوت چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که این کشور در پایان سال ۲۰۱۹ سیستم دفاع هوایی اس — ۴۰۰ را از روسیه بدست خواهد آورد.

قبل از این گزارش شده بود که پروسه تحویل اس — ۴۰۰ به ترکیه در تابستان سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

به گفته وزیر خارجه ترکیه، با وجود اینکه ایالات متحده امریکا و اعضای دیگر ناتو با خریداری اس — ۴۰۰ توسط ترکیه ابراز مخالفت نموده اند، این معامله صورت خواهد گرفت و "قابل بحث نخواهد بود".

وی همچنان خاطر نشان ساخته است که ترکیه مشکلات تخنیکی را که در پی خریداری این تسلیحات، به‌خصوص ناسازگاری اس — ۴۰۰ با سیستم‌های دیگر ناتو، به‌میان می‌آیند، در نظر خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه اپریل، با وجود وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه، تصمیم قطعی‌اش در مورد خریداری سیستم اس — ۴۰۰ از روسیه را تایید کرد.

وزیر خارجه ترکیه اعلام نموده است که انقره سیستم دفاع هوایی روسی را جهت دفاع از خاک ترکیه استفاده خواهد کرد. وی همچنان یادآور شد که به‌دلیل عدم سیستم دفاع هوایی ترکیه، انقره خواستار تحویلی هرچه زودتر اس — ۴۰۰ می‌باشد.

در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد که مسکو با انقره قرارداد فروش سیستم اس — ۴۰۰ را به امضا رسانیده است. این قرارداد شامل چهار واحد سیستم دفاع هوایی است که ارزش آن به ۲.۵ میلیارد دالر می‌رسد. قابل ذکر است که بیشتر از نیم این مبلغ از قرضه روسیه پرداخته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала