ترامپ سرانجام متهم به آسیب بی‌سابقه ناتو شد

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertترامپ سرانجام متهم به آسیب بی‌سابقه ناتو شد
ترامپ سرانجام متهم به آسیب بی‌سابقه ناتو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین امریکا در روسیه گفته است که ضرر ترامپ به ناتو در طول یک‌ونیم سال بیشتر از ضرر رهبران شوروی و روسیه به این پیمان در طول 70 سال بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل مکفون، سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در روسیه در صفحه توییتر خویش نوشته است: "ضرری که ترامپ توانسته در 18 ماه به ناتو برساند، بیشتر از ضرر رهبران شوروی و روسیه در 7 دهه بوده است.
به نظر وی، دونالد ترامپ حق انتقاد پروژه خط لوله گاز Nord Stream-2 را دارد، اما در مورد این‌که آلمان کاملاً در کنترول روسیه قرار دارد این یک اشتباه است.

مکفون گفت: "این فقط درست نیست به همان اندازه که روسیه نیاز به پول دارد آلمان همچنان نیاز به گاز دارد".
در نشست سران ناتو که در بروکسل برگزار شد روز چهارشنبه انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا دیدار کردند و در مورد هزینه‌های نظامی و پروژه گاز Nord Stream-2 و دیگر موضوعت بحث و گفتگو کردند.
پیش از نشست سران ناتو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفت که آلمان کاملاٌ از طریق گاز روسیه کنترول می‌شود.
ترامپ همچنان گفت که کاملاً غیر قابل قبول است که برلین برای گاز روسیه به میلیارد‌ها دالر می‌پردازد و آلمان همچنان قصد دارد در ساخت یک خط لوله گاز جدید شرکت کند، در حالی‌که ایالات متحده امریکا باید از آلمان به عنوان یک متحد در سازمان ناتو دفاع کند.
پروژه خط لوله Nord Stream-2 تکمیل کننده خط لوله گازی Nord Stream-1 است که از سال 2011 تاکنون گاز روسیه را با عبور از عمق دریای بالتیک به اروپا می رساند.
این خطوط لوله ظرفیت انتقال 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال را دارد. بخش آبی این خط لوله با عبور از دریای بالتیک، گاز روسیه را از شهر ویبورگ این کشور به شهر گرایفسوالد آلمان در ساحل دریای بالتیک انتقال می دهد.
این دو خط لوله گازی قرار است تا سال 2019 به بهره برداری برسند. در این سال، توافقنامه روسیه و اوکراین در خصوص انتقال گاز روسیه از مسیر اوکراین به اروپا نیز سررسید خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала