نواز شریف در راه پاکستان/ آیا او مستقیم راهی زندان می شود؟

© AFP 2023 / Justin Tallisنواز شریف در راه پاکستان/ آیا او مستقیم راهی زندان می شود؟
نواز شریف در راه پاکستان/ آیا او مستقیم راهی زندان می شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پیشین پاکستان امروز جمعه از لندن به لاهور باز می گردد.

نواز شریف به 10 سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
نواز شریف به 10 سال زندان محکوم شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان، امروز جمعه از لندن به شهر لاهور بازمی گردد و با هلیکوپتر به اسلام آباد، پایتخت این کشور انتقال داده خواهد شد.

وی که به اتهام فساد به ده سال زندان محکوم شده قرار است ساعت شش پس از ظهر به وقت پاکستان به همراه مریم نواز دخترش وارد پاکستان شود که وی نیز به هفت سال زندان محکوم شده است. هنگامیکه دادگاه پاکستان نواز شریف و دخترش را به فساد و حبس محکوم کرد آن‌ها برای ملاقات با همسر بیمار نواز شریف در لندن بسر می‌بردند.

داماد نواز شریف نیز در حال حاضر دوره محکومیت یک ساله خود را به اتهام مشابه سپری می‌کند که ریشه در خرید آپارتمان‌های مجلل در انگلیس دارد و بنا بر اعلام دادگاه پاکستان این آپارتمان‌ها با دریافت رشوه خریداری شده است. احتمال می‌رود شریف خواستار تجدیدنظر در حکمش و آزادی به قید وثیقه شود.

نواز شریف روز جمعه در پیامی ویدئویی از هواپیمایی که به مقصد پاکستان در پرواز بود اعلام کرد، که با اینکه می داند مستقیم راهی زندان خواهد شد در حال بازگشت به پاکستان است.

یادآوری می کنیم، که وی از فعالیت در عرصه سیاسی محروم شده است و شهباز شریف برادرش، اکنون ریاست حزب مسلم لیگ را بر عهده دارد و برای انتخاب مجدد در 25 جولای تلاش می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала