امریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان می شود

© AP Photo / Charles Rex Arbogastامریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان می شود
امریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امريکا اعلام کرد توليد نفت اين کشور با وجود محدوديتهاي حمل در مناطق شيل، در سال آينده افزايش بيشتري پيدا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی CBS، وزارت اطلاعات انرژی ایالات متحده معتقد است که امریکا قادر است نقش بزرگترین تولید کننده جهانی نفت را دو باره به خود بازگرداند.
اداره اطلاعات انرژی مریکا اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا به 11.8 میلیون بشکه در روز در سال 2019 می رسد که بالاتر از 11.76 میلیون بشکه در روز است که در گزارش ماه جون برآورد شده بود.
طبق پیش بینی مقامات اداره اطلاعات انرژی امریکا، تولید نفت این کشور در سال 2019 به حدود 12 میلیون بشکه در روز بالغ می شود که در صورت محقق شدن، امریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان خواهد شد.
به گفته منابع آگاه، تولید نفت خام آمریکا از فوریه بالای 10 میلیون بشکه در روز مانده است در حالی که عربستان سعودی — بزرگترین صادرکننده نفت اوپک — ماه گذشته به منظور کنترل رشد قیمتها، تولیدش را افزایش داد و حدود 10.5 میلیون بشکه در روز تولید کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی خود از تولید داخلی در سال جاری را تغییری نداد و در 10.79 میلیون بشکه در روز حفظ کرد. طبق پیش بینی این نهاد، تولید نفت جهانی در سال آینده 102.54 میلیون بشکه در روز خواهد بود در حالی که پیش تر این رقم 102.21 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود. برآورد اداره اطلاعات انرژی از رشد تقاضای جهانی در سال 2019 نیز کمتر شد.
شایان ذکر است که طبق آمار سال گذشته روسیه 10.3 میلیون و عربستان سعودی — کمتر از 10 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کنند. ایالات متحده تنها درماه فبروری سال جاری این شاخص عربستان سعودی را دور زد. در ماه جون ایالات متحده امریکا به طور متوسط 10.9 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала