نواز شریف با ورود به کشورش بازداشت شد

© AFP 2023 / Justin Tallisنواز شریف با ورود به کشورش بازداشت شد
نواز شریف با ورود به کشورش بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس پاکستان، نواز شریف نخست‌وزیر سابق این کشور و دخترش مریم را درر بدو ورود آنها به شهر لاهور بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اکسپرس نیوز، روز گذشته و بلافاصله پس از ورود هواپیمای نواز شریف به فرودگاه شهر لاهور نیروهای امنیتی پاکستان او را به‌همراه دخترش دستگیر و از طریق یک هواپیمای کوچک به اسلام‌آباد منتقل کردند تا پس از قرائت حکم به زندان منتقل شود.

نواز شریف به فساد مالی متهم است و ماموران ستاد مبارزه با فساد دولتی پس از بازداشت نواز شریف و دخترش در فرودگاه لاهور، آنها را با پروازی اختصاصی به سوی اسلام‌آباد، پایتخت بردند.

آن طور که گزارش شده آقای شریف به زندانی در حوالی اسلام آباد منتقل شده است. 

او که برای سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بوده از سال گذشته به اتهام فساد تحت پیگرد و هدف تحقیقات قضایی قرار گرفت و نهایتا دادگاه هفته گذشته با گناهکار شناختن آقای شریف او را به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد.

اگر چه نواز شریف همه اتهام ها را رد کرده و آنها را با انگیزه های سیاسی توامان دانسته اما با بازگشت داوطلبانه خود و در حالی که صدها نفر از هوادارانش در اطراف فرودگاه لاهور برای حمایت از او جمع شده بودند، امیدوار است با سرو صدایی که بازگشت و بازداشت او در پاکستان به راه انداخته به حزب سیاسی خود کمک کند که در انتخابات دو هفته آینده پیشتاز شود.

یک دادگاه هفته گذشته نخست‌وزیر پیشین پاکستان و دخترش را به دلیل ناتوانی در مشخص کردن منابع مالی قانونی برای خرید آپارتمان‌هایی در لندن مجرم شناخت.

شریف که برای سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بوده به تحمل 10 سال حبس و پرداخت 10.5 میلیون دالر جریمه نقدی محکوم شد. برای دخترش مریم هم 7 سال حبس و 2.6 میلیون دالر جریمه نقدی در نظر گرفته شد.

این دادگاه همچنین محمد صفدر داماد نواز شریف را هم به یک سال حبس محکوم کرد. صفدر هفته گذشته دستگیر شد.

نواز شریف سال گذشته پس از انکه دادگاه عالی پاکستان وی را در ارتباط با پرونده فساد مالی مجرم شناخته و رد صلاحیت کرد از سمتش استعفا کرد. او تمام این اتهامات را رد کرده و آنها را سیاسی دانسته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала