کشف باکتری " عقیم کننده" انسان

© Depositphotos.com / Ktsdesignکشف باکتری " عقیم کننده" انسان
کشف باکتری  عقیم کننده انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان باکتری فوق العاده خطرناک Mycoplasma genitalium را کشف کرده اند که طی ده سال آینده می تواند به هر نوع آنتی بیوتیک مقامت نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وب سایت انجمن بریتانیا برای سلامت جنسی و اچ آی وی ، دانشمندان اعلام نمودند که این باکتری در اندام های سیستم ادرار و تولید مثل انسان زندگی می کند و از راه جنسی منتقل می گردد. باکتری می تواند باعث التهاب لوله های رحم، ، مجرای ادرار و عفونت های ناشی از آن شود که منجر به ناباروری " عقامت" می شود.
علائم ناشی از بیماری های Mycoplasma genitalium می تواند با عفونت هایی که از باکتری های دیگر، به عنوان مثال کلامیدیا ایجاد شده، اشتباه گرفته شود. به همین دلیل، باکتری های فوق العاده می توانند به راحتی با بعضی از داروهایی که به کلامیدیا کمک می کنند (مانند آسیترومایسین) سازگاری داشته باشند. اما این باکتری با دارد های موجود قابل علاج نمی باشند.
به گفته دانشمندان، توانایی سرعت انطباق باکتری Mycoplasma genitalium را به سوپر باکتری بالقوه مبدل می کند.
پیش از این، محققان اعلام نمودند که مکان اصلی برای ظهور سوپرباکتری، کشور هندوستان است ؛ زیرا فروش غیرمجاز آنتی بیوتیک های غیرقابل کنترل و ممنوع شده؛ تلاش برای مبارزه با مقاومت رشد باکتریها به داروها را تضعیف می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала