امیدواری ترامپ برای بهبود روابط با روسیه پس از نشست هلسینکی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امیدواری ترامپ برای بهبود روابط با روسیه پس از نشست هلسینکی
امیدواری ترامپ برای بهبود روابط با روسیه پس از نشست هلسینکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که پیش از نشست هلسینکی، روابط ایالات متحده و روسیه به معنای واقعی کلمه در آستانه فروپاشی قرار داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، ضمن ابراز این مطلب گفت: پیش ازاین میان کشور های ما درگیری هایی وجود داشت که توسط یک "شکارچ جادوگر" طراحی شده بود.
عبارت "شکار جادوگر" لفظی است که دونالد ترامپ برای اشاره به تحقیقات بازرس ویژه فدرال امریکا درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و ارتباط دادن این مداخله با کمپین انتخاباتی او است؛ تحقیقاتی که تاکنون منجر به صدور چند کیفرخواست شده که آخرین مورد آن چند روز پیش علیه 12 فرد روس بود.
ترامپ افزود: «من فکر می کنم پس از نشست هلسینکی، روابط روابط ما که در حالت " فوق العاده خطرناک" قرار داشت، بهبود خواهد یافت».
ترامپ گفت، روابط ما برعکس گذشته بعد ازاین ثمربخش خواهد بود. او گفت موجودیت چالش ها میان دو ابرقدرت جهان بسیار خطرناک است. او گفت، برای ساختن آینده روشن‌تر، ما نمی‌توانیم منحصرا به گذشته توجه کنیم. به عنوان دو قدرت بزرگ هسته‌ای ما باید با یکدیگر کنار بیاییم.
گفتنی است روز گذشته دونالد ترامپ پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در هلسینکی به خبرنگاران گفت: روابط دو جانبه هیچ گاه به این اندازه بَد نبوده است. به عنوان رئیس جمهور نمی توانم در برابر دموکرات هائی که دائماً مانع تراشی می کنند و رسانه هائی که خبر جعلی می دهند، تصمیم بگیرم.
وی تاکید کرد: به عنوان رئیس جمهوری امریکا در تلاش برای انجام بهترین ها برایامریکا و مردم آن هستم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала