قابلیت های برتر " کینژال" روسی مشخص شد

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر قابلیت های برتر " خنجر" روسی مشخص شد
قابلیت های برتر  خنجر روسی مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نظامی قابلیت های راکت مافوق صوت کینژال " خنجر" را با راکت زمینی نوع" اسکندر" مقایسه نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع در مجتمع دفاعی روسیه، راکت مافوق صوت کینژال  " خنجر" می تواند هدف را در فاصله سه برابر دورتر، در مقایسه با نمونه های اولیه راکت زمینی نوع " اسکندر" نابود کند.
منبع به رسانه ها گفت: راکت مافوق صوت "خنجر" که بر روی جنگنده های MiG-31K قرار داده شده است، دارای قدرت مخرب، در فاصله یک ونیم هزار کیلومتر می باشد، در حالی که راکت اسکندر- М فقط برای اهداف تا فاصله 500 کیلومتر طراحی شده است.
ویکتور موراکوفسکی، عضو شورای تخصصی هیئت مدیره کمیته نظامی-صنعتی توضیح داد که چنین تفاوت در محدوده برد راکت " خنجر" در مقایسه با "اسکندر" به کدام اساس در نظر گرفته شده است؟

وی خاطرنشان کرد که یکی از دلایل "تبدیل" اسکندر به "خنجر" محدودیت های بود که در ساخت راکت های زمینی جدید این کلاس در چارچوب معاهده حذف راکت های کوتاه و متوسط مد نظر گرفته شد. 

ماه مارچ سال جاری، در جریان ایراد پیام سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مجمع فدرال، کادرهای از آزمایش سیستم جدید راکت "خنجر" به نمایش گذاشته شد. 

آزمایش این مجتمع راکتی جدید در دسامبر سال گذشته، در فرودگاه هایی نظامی در مناطق جنوب روسیه صورت گرفت.
ویژگی های پرواز منحصر به فرد هواپیمای حامل — دارای سرعت بالا، اجازه می دهد تا فقط در جریان چند دقیقه محدود راکت را به نقطه پرتاب منتقل شود. علاوه بر این سرعت راکت 10 برابر بیشتر از سرعت مافوق صوت " هیپرسیونیک" است.
سرعت این راکت طی چند ثانیه به چند برابر سرعت صوت می‌رسد و به همین دلیل مقابله سامانه‌های دفاع هوایی با آن غیر ممکن است. این راکت به لطف سیستم هدایتی که در کلاهک آن قرار دارد و حین نزدیک شدن به هدف کار خود را آغاز می‌کند، با دقت بسیار بالایی به هدف مشخص شده اصابت می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала