موتر " بنتلی" صدام حسین در نمایشگاه موتر در امریکا فروخته شد + عکس

© AFP 2023 / Chris Hondrosموتر " بنتلی" صدام حسین در نمایشگاه موتر در امریکا فروخته شد + عکس
موتر  بنتلی صدام حسین در نمایشگاه موتر در امریکا فروخته شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت اینترنتی روزنامه "دیترویت فری پرس" امریکا تصاویر موتری کمیاب «بنتلی» صدام را که روز چهارشنبه در نمایشگاه موتر در امریکا به نمایش گذاشته شده بود، منتشر کرد. این موتر از نوع بنتلی مدل 1958 است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته منابع امریکایی، این موتر یک موتر کمیاب بوده و تنها 31 مدل از آن تولید شده است. این در حالی است که این موتر تنها موتری است که از سوی یک خاندان حاکم خریداری شده بود. این موتر مارچ 1958 به خاندان حاکم عراق داده شده بود و این خاندان 10 سال از آن استفاده کردند. این موتر را یک تاجر عراقی به نام الجنابی خریداری کرد.
به گفته این منابع، بعد از آن، این موتر در یکی از فیلم‌های سینمایی که درباره داستان خاندان حاکم در عراق بود، دیده شد اما بعد از اکران فیلم صدام مسؤولانش را برای خرید این موتر فرستاد چون عاشق موترهای کمیاب بود. 

 Photos: Saddam Hussein's Bentley stars at car show — Detroit Free pic.twitter.com/TNMnPpr2Zb

صاحب این موتر با فروش آن مخالفت کرد اما صدام به زور آن را مصادره کرد. بعد از سقوط نظام صدام این موتر آسیب زیادی دید. در پی سقوط صدام الجنابی با نیروهای امریکایی وارد معامله شد و با نشان دادن مدارک اثبات کرد که مالک موتر است.
منابع امریکایی می‌گویند، الجنابی توانست موتر را پس گرفته و به کانادا منتقل کند تا مجددا تعمریش کند اما به دلیل وجود مشکلاتی در تهیه قعطات اصلی موتر ناگزیر آن را به شرکتی فروخت که آن اقدام به تعمیر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала