ترامپ دیگر علاقه به محافظت متحدانش ندارد

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ دیگر علاقه به محافظت متحدانش ندارد
ترامپ دیگر علاقه به محافظت متحدانش ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در مورد نیاز به محافظت از متحدان سازمان ناتو، ابراز تردید کرد و اصل دفاع جمعی این ائتلاف نظامی غربی را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در مصاحبه که با شبکه فاکس نیوز داشت خاطر نشان کرد.
در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که چرا پسرش در صورت که وقوع یک درگیری مسلحانه، به عنوان مثال در مونته‌نگرو صورت گیرد، پسرش مجبور خواهد شد در این درگیری شرکت کند. دونالد ترامپ گفت: "من خودم این را می‌خواهم".

دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است

وی افزود: " مونته‌نگرویی- مردم قوی، تهاجمی و پرخشاگری استند، اگر این مردم شروع به تجاوز و قدرت طلبی را از خود نشان دهند، در آن صورت به همه شما تبریک می‌گویم، زیرا این کار سبب می‌شود تا جنگ جهانی سوم آغاز شود. رئیس‌جمهور امریکا اضافه کرد که او قبلاً در باره نیاز به پرداخت کمک نظامی بحث و گفتگو کرده است.
طبق ماده 5 ناتو، حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو ناتو را به عنوان حمله به تمامی کشورهای این عضو عنوان کرده اند و کشورهای عضو مجبور به شرکت در جنگ‌ها استند.
تاکر کارلسون سوال کرد: "دلیل اصلی ایجاد ناتو مقابله با تهاجم روسیه به اروپای غربی بود. فکر می‌کنم که شما معتقد به این نباشید که در حال حاضر اروپای غربی با تهدید تهاجم روسیه مواجه باشد. در حال حاضر هدف ناتو چیست"؟
رئیس‌جمهور امریکا جواب داد: «خوب، هدف ناتو (مقابله با تهدید روسیه) بود و مشکلی با این هدف وجود ندارد آنها باید پول بدهند اما آنها پول نمی‌دادند. دیگر روسای جمهور امریکا می‌رفتند و سخنرانی می‌کردند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. این موضوع که آنها پول نمی‌دادند، واقعیت جدیدی نیست و خیلی‌ها این موضوع را برای مدت مدیدی می‌دانستند. دیگر کشورها، مقصر و متخلف بودند. آنها در گذشته پول نمی‌دادند. من سه یا 4 روز قبل به (نشست ناتو) رفتم و گفتم که "شما باید پول بدهید" چرا که ما بین 70 تا 90 درصد پول ناتو را برای دفاع از اروپا بپردازیم. از سوی دیگر اتحادیه اروپا دارد ما در اقتصاد می‌کشد".
مونته نگرو واقع در جنوب شرق اروپا در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد و 5 جون سال 2017میلادی رسماً به عنوان بیست و نهمین عضو ناتو به این پیمان پیوست. اظهارات ترامپ درباره این کشور موجب شده تا کارشناسان امریکایی ترامپ را به زیر سوال بردن اصل دفاع جمعی ناتو متهم کنند. این اصل تنها یک بار، آن هم پس از حملات یازده سپتمبر سال 2001 به برج‌های تجارت جهانی نیویورک، فعال شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала