کشف روش آسان بهبود فعالیت مغز

© Depositphotos.com / Andreusکشف روش آسان بهبود فعالیت مغز
کشف روش آسان بهبود فعالیت مغز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پوهنتون ایالت پنسلوانیا در امریکا به یک روش آسان بهبود بخشیدن به فعالیت مغز دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت MedicalXpress، دانشمندان پوهنتون ایالت پنسلوانیا در امریکا اعلام نموده اند که استفاده از غذایی که دارای مقدار زیاد آهن باشد، می‌تواند فعالیت مغز و توجه انسان‌ها را بهبود بخشد.

در مقاله‌یی که در مجله علمی The Journal of Nutrition نشر شده، آمده است که دانشمندان پس از تحقیقات علمی با اشتراک نوجوانان هندی که از ارزن همراه با مواد معدنی افزوده‌شده استفاده می‌نمودند، به این نتیجه رسیده اند.

کاشتن ایمپلنت خوشبختی روی مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
کاشتن ایمپلنت خوشبختی روی مغز انسان

در تحقیقات علمی این دانشمندان ۱۴۰ نوجوان هندی ۱۲ تا ۱۶ ساله از خانواده‌های فقیر در ایالت مهاراشترا، که همچنان در یک مکتب درس می‌خوانند، اشتراک ورزیده اند. دانشمندان، اشتراک‌کنندگان این تجربه علمی را به دو گروه تقسیم نمودند که در یک گروه نوجوانان از غذایی تهیه‌شده از ارزن عادی استفاده می‌نمودند و در گروه دوم غذایی را که در آن آهن افزوده شده بود. پس از سپری‌شدن شش ماه، مقدار آهن در بدن جوانان گروه دوم زیاد شد و دیده شد که این نوجوانان سوالات و وظایفی را که مربوط به توجه و حافظه می‌شوند، بهتر حل می‌کنند.کمبود آهن یکی از کمبودهای عمده مواد معدنی در جهان است و کم‌خونی فقر آهن دلیل اصلی ناتوانی کاری در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. در عین حال، دانشمندان هنوز درمورد اینکه آهن چه تاثیری بر توانایی‌های شناختی کودکان و نوجوانان دارد، معلومات کافی ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала