امریکا به برتری تسلیحات روسی اعتراف کرد

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر قابلیت های برتر تسلیحات روسی در مقایسه با سلاح امریکایی
قابلیت های برتر تسلیحات روسی در مقایسه با سلاح امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های غرب قابلیت های تسلیحات نظامی روسیه و ایالات متحده امریکا را با هم مقایسه نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نتایج یک تحقیق که درسایت کارمندان سابق استخبارات ایالات متحده " SofRep "منتشر شده است ، روسیه دارای راکت های هسته ای چندین بار قدرتمند تر از راکت ها امریکا می باشد.
متخصصین انرژی هسته ای بمب های مختلف اتمی، از جمله بمب های به نام"کودک و "مرد چاق" را که ایالات متحده امریکا بالای شهر های جاپان رها کرد، با هم مقایسه کردند.
براساس گزارش این پورتال، بمب های استفاده شده در هیروشیما و ناگازاکی به ترتیب 15 و 21 کیلوتن بودند.
راکت امریکایی Trident با قدرت صد کیلوتن چهاربرابر قدرتمندتر از بمب های استفاده شده درجاپان است. پورتال SofRep می گوید قویترین بمب های هسته‌ای، بمب کوریای شمالی — 250 کیلوتن و بمب امریکایی Minuteman " 475 کیلوتن" است.  

قابلیت های برتر  خنجر روسی مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
قابلیت های برتر " کینژال" روسی مشخص شد

براساس گزارش، راکت Dongfeng-31 چینی دوبرابر بیشتر از همتای امریکایی آن برتری دارد، قدرت این راکت یک هزار کیلوتن تخمین زده می شود. با این حال، واشنگتن می تواند با یک بمب اتمی 53-B با ظرفیت نه هزار کیلوتن،با آن مقابله کند.
خاطر نشان می گردد که آخرین تسلیحات روسیه به مراتب از سلاح های قدرتمند سایر کشورها فراتر رفته است. بطورنمونه، راکت "سرمت" ظرفیت 50 هزار کیلوتون را دارا است و سوپرتورپیدو از زیردریایی "استاتوس- 6" — یکصد هزار کیلوتن است. این شاخص ها نشان می دهد که سلاح های هسته ای روسیه به ترتیب حداقل 5/5 و 11.1 برابر قدرتمندتر از بمب های هستند که در اختیار نیروهای ایالات متحده امریکا قرار دارند.
در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد.رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده. ولادیمیر پوتین در جریان پیام سالانه خود همچنین کادر های از آزمایش مجموعه راکتی" سرمت" و راکت مافوق صوت" کینژال" را نیز به نمایش گذاشت.
رهبر روسیه همچنین در مورد وسایل نقلیه بدون سرنشین زیر آب که قادر به حرکت در عمق بسیار عمیق ومحدوده بین قاره ای است، صحبت کرد که به طور قابل توجهی سرعت آن از سرعت پیشرفته ترین زیردریایی های مدرن بیشتر می باشد. چنین زیر دریایی های بدون سرنشین می توانند با هر دو نوع سلاح — هسته‌ای و معمولی مجهز باشند، که به آنها اجازه می دهد طیف وسیعی از اهداف، را اجرا کنند. رسانه ها خاطر نشان ساختند که هدف رئیس جمهور روسیه زیر دریایی " استاتوس — 6" بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала