آغاز پیوندهای دیپلماتیک سوریه و اوستیای جنوبی

© AFP 2023 / Mikhail Mordasovآغاز پیوندهای دیپلماتیک سوریه و اوستیای جنوبی
آغاز پیوندهای دیپلماتیک سوریه و اوستیای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توافق نامه ایجاد پیوندهای دیپلماتیک بین سوریه و اوستیای جنوبی در دمشق به امضا رسید.

سربازان سوریه به سرحدات اسرائیل نزدیک شدند - اسپوتنیک افغانستان
سربازان سوریه به سرحدات اسرائیل نزدیک شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا،ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه و دیمیتری مدویف وزیر خارجه اوستیای جنوبی توافق نامه ای را درباره برقراری پیوندهای دیپلماتیک میان دو دولت در دمشق امضا کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان نشست وزیران درباره توسعه پیوندهای دوجانبه در چند حوزه بحث گردید. معلم همچنین از امضای شماری موافقت نامه های دو جانبه درجهت منافع دو دولت خبر داد.

وزیر امور خارجه اوستیای جنوبی مراتب قدردانی این دولت را به علت موضع دولت دمشق در به رسمیت شناختن اوستیای جنوبی اعلام نمود و به توسعه پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو دولت اشاره کرد.

یادآوری می کنیم، که سوریه در پایان ما می، استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت. و این دولت اعلام کرد که به زودی سفارتش در دمشق را راه اندازی می کند.

ایالات متحده تصمیم مقامات سوریه را محکوم و اعلام کرد: اوستیای جنوبی همراه با آبخازیا بخشی از گرجستان است.

پیش از این، تفلیس اقدام به  قطع پیوندهای دیپلماتیک اش با سوریه نموده بود.

شناخت استقلال

یادآوری می کنیم، که در سال ۲۰۰۸ میلادی پس از چندین روز نبرد سنگین میان استقلال‌طلبان اوستیای جنوبی و ارتش گرجستان، یک آتش‌بس اعلام شد. ولی پس از اعلام آتش ‌بس، در تاریخ ۷ آگوست ۲۰۰۸ نیروهای ارتش گرجستان در یک عملیات غافلگیرانه، شهر چخینوالی را تصرف کردند. فردای آن روز یعنی در ۸ اگوست ۲۰۰۸ میلادی، ارتش روسیه در واکنش به حملهٔ ارتش گرجستان، بخشی از نیروهایش را در مرز با اوستیا قرار داد. سپس تانک‌های ارتش روسیه وارد شهر چخینوالی شدند.

 دیمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه، این اقدام ارتش روسیه را در جهت دفاع از شهروندان روسی ساکن در اوستیای جنوبی عنوان کرد.

پیش از این نیز روسیه، نیکاراگوئه، ونزوئلا، نائورو، وناتوو و تووالو اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала