خواست رئیس جمهور غنی از کمیسیون انتخابات+ عکس

© AP Photo / Hamed Sarfaraziخواست رئیس جمهور غنی از کمیسیون انتخابات
خواست رئیس جمهور غنی از کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور کشور از کمیسیون انتخابات خواسته که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را هرچه زودتر اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازدفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ؛ رئیس جمهور کشور محمد اشرف غنی عصر روز گذشته (31 سرطان) با اعضای کمیسیون انتخابات، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد، نماینده اتحادیه اروپا و شماری از سفرای کشورهای حمایت‌کننده از پروسه انتخابات، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، رهبری کمیسیون انتخابات پیرامون آمادگی‌های آن کمیسیون برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‌ها معلومات دادند.

آقای غنی نیز از کمیسیون انتخابات خواست تا از چگونگی روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان به مردم اطمینان دهد و نیز زمینه نظارت از انتخابات توسط احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و ناظرین ملی و بین‌المللی را فراهم نماید. 

وی تاکید کرد که مداخله در امور انتخابات توسط هرکس به‌شمول کارمندان حکومتی جرم پنداشته می‌شود و حکومت برای جلوگیری از مداخله کارمندان حکومت در این روند، تدابیر لازم را روی‌دست خواهد گرفت.

محمداشرف غنی افزود که جعل و فساد در انتخابات از نظر قانون جرم است و مطابق به قوانین نافذه کشور، باید به‌ آن رسیدگی صورت گیرد. وی گفت که حکومت وحدت ملی اراده جدی برای برگزاری انتخابات دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان‌ساخت که رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون انتخابات تقاضا می‌نماید تا به زودترین فرصت ممکن، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مشخص و با مردم شریک سازد.

در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز بعد از ظهر روز یکشنبه با آقای تادامیچی یماموتو نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرده است.

رییس اجرایی در این نشست با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل از تعهد حکومت برای برگزاری انتخابات با اعتبار اطمینان داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала