ساخت زیردریایی با تکنولوژی هوش مصنوعی در چین

© Photo / Public domain/PH2 D. Beech/Navyساخت زیردریایی با تکنولوژی هوش مصنوعی در چین
ساخت زیردریایی با تکنولوژی هوش مصنوعی در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورچین می خواهد تخنیک "هوش مصنوعی" برای سیستم های کنترل زیردریایی های هسته ای را ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از South China Morning Post این امر به طور قابل توجهی توان بالقوه نبرد نیروی بحری این کشور را فزایش داده، و فرماندهان را قادر به تصمیم گیری های متفکرانه تر می کند.
به گفته دانشمندان که در این پروژه کار می کنند، استفاده از هوش مصنوعی برای زیر دریایی ها امکان توسعه چنین تکنولوژی ها را فراهم می آورد.
محققان خاطرنشان می کنند که در حال حاضر از 100 تا 300 عضو خدمه زیردریایی ها برای چندین ماه در فضای محدود زیر آب قرار دارند.در عین حال آنها از چهار طرف توسط آبهای غیر قابل نفوذ آب احاطه شده اند.
این یک وضعیت استرس زا است که بر توانایی نیروهای نظامی برای تصمیم گیری درست تاثیر می گذارد. هوش مصنوعی تحت تأثیر استرس قرار نمی گیرد و می تواند راه حل هایی را با یک مجموعه گسترده ای از اطلاعات پیدا کند.
در حال حاضر، سیستم های زیردریایی الکترونیکی فقط اطلاعات لازم را برای شناسایی کشتی های دشمن یا کاهش دید کشتی خود را جمع آوری می کنند.
تکنولوژی جدید همچنین انتخاب درست حالت حرکت را امکان پذیر می سازد.
بعضی از کارشناسان معتقدند که به کم،هوش مصنوعی، زیردریایی قادر خواهد بود با "Autopilot" که نسبت به یک فرد قادر به پاسخ سریعتر به تحریکات است، حرکت کند.
هوش مصنوعی قادر است در مورد تغییر مسیر و عمق آب تصمیم بگیرید تا تونسته باشد، نوع کشتی که آیا نظامی است یا ملکی تعیین و مسیر مطلوب به مقصد را انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала