واکنش داکتر عبدالله به بازگشت دوستم

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش داکتر عبدالله به بازگشت دوستم
واکنش داکتر عبدالله به بازگشت دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمدن جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به کشور با استقبال ریاست اجرائیۀ حکومت وحدت ملی روبه‌رو شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور از بازگشت جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به افغانستان استقبال کرد.
آقای عبدالله امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران گفت: امیدوارم بودن جنرال دوستم برای استحکام پایه های وحدت ملی کند و سبب تامین صلح و ثبات در افغانستان شود.
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از 14 ماه دوری از کشور، دیروز به افغانستان بازگشت و با موجی از استقبال رو به رو شد.
آقای دوستم در سخنرانی در جمع هوادارانش گفت که دو خواسته اصلی معترضان که بازگشت او و آزادی نظام الدین قیصاری بوده که به این دو رسیدگی گردیده است.

جنرال دوستم گفت که بنادر اقتصادی افغانستان باز شود و در عین حال تاکید کرد که فردا با رییس جمهور غنی قصه نظام الدین قیصاری را حل خواهد کرد.
جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از تیرگی روابط با اشرف غنی در ماه ثور سال گذشته در یک تبعید غیر رسمی در ترکیه اقامت داشت و بتاریخ 22 جولای با استقبال مقامات و هواداران خود پس از 14 ماه در سایه تدابیر شدید امنیتی به کابل بازگشت.
بازگشت دوستم با حمله شدید انتحاری که شمار زیاد قربانیان داشت؛ همراه بود.
این انفجار در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت دوستم به افغانستان گرفته بودند.
مقامات افغانستان در سال 2016 تحقیقات را در مورد تجاوز دوستم بر احمد ایشچی را آغاز کردند، اما دوستم را مورد اتهام قرار ندادند و اظهارات وی را نیز نگرفتند.
برخی عدم اقدام دولت علیه دوستم را به دلیل ترس از ایجاد ناامنی‌ توسط شبه‌نظامیان مسلح وفادار به دوستم می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала