چرا کاخ سفید دیگر متن گفتگوهای تلفنی ترامپ را منتشر نمی‎کند؟

© Photo / Official White House Photo by Shealah Craigheadچرا کاخ سفید دیگر متن گفتگوهای تلفنی ترامپ را منتشر نمی‎کند؟
چرا کاخ سفید دیگر متن گفتگوهای تلفنی ترامپ را منتشر نمی‎کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید از این پس خلاصه مکالمات تلفنی رئیس جمهور امریکا با رهبران کشور های خارجی را منتشر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی CNN، کاخ سفید دیگر خلاصه مذاکرات و گفتگوهای تلفنی رئیس جمهور امریکا با روسای دولت‌های خارجی را منتشر نمی‌کند. این مساله مغایر با سنت دولت های قبلی امریکا به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، شبکه CNN برای نخستین بار فاش کرد که کاخ سفید از زمانی که جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شده است تمایلی برای انتشار خلاصه مذاکرات رئیس جمهور امریکا با رهبران خارجی ندارد.
این بدان معنا خواهد بود که افکار عمومی از این پس از طریق کشورهای خارجی که اقدام به انتشار مطالبی درباره مذاکرات رهبران خود با رئیس جمهور امریکا می کنند، باید از جزئیات مذاکرات ترامپ با رهبران دیگر کشورها مطلع شوند.
در گزارش CNN آمده است که کاخ سفید از اواسط ماه جون تاکنون فهرست مکالمات تلفنی ترامپ را منتشر نکرده است. آخرین تماس تلفنی منتشر شده ترامپ با نخست وزیر هنگری بود. تماسهای تلفنی پس از آن بوسیله رسانه های خارجی منتشر شد که کاخ سفید هم متعاقبا آنها را تأیید کرد.
در گزارش CNN همچنان آمده است که ؛ رهبر کاخ سفید طی چند هفته گذشته حداقل با دو رهبر خارجی رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر اسرائیل " رجب طیب اردوغان و بنیامین نتانیاهو" تماس تلفنی داشته است با این وجود، طرف امریکایی اعلامیه های رسمی درباره محتوای گفتگوها را منتشر نکرده است.
کاخ سفید هنوز توضیح نداده است که چرا اقدام به عملی کردن چنین تصمیمی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала