مجلس نماینده‌گان بودجۀ وسط سال را با بیشترین آراء تصویب کرد

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درسند بودجه وسط سال بیش از دوازده میلیارد افغانی بیشتر گنجانیده شده است، که در مجموع بودجه سال مالی با وجوه جدیدش به بیش از چهارصد وهفت میلیارد افغانی میرسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مجلس نماینده‌گان 92 پروژه تازه‌یی را که حکومت برای ساخت مکاتب در شماری از ولایت‌ها در بودجۀ وسط سال پیشنهاد کرده بود رد کرد.
با این هم شماری ازاعضای مجلس نماینده‌گان هیات اداری و نیز کمیسیون مالی بودجه را درطرح سند بودجه وسط سال به معامله با حکومت متهم می سازند، اتهام‌های که رئیس کمیسیون مالی وبودجه آن را نادرست خواند و رد کرد.
درسند بودجه وسط سال بیش از دوازده میلیارد افغانی بیشتر گنجانیده شده است، که در مجموع بودجه سال مالی با وجوه جدیدش به بیش از چهارصد وهفت میلیارد افغانی میرسد.
کمیسیون مالی وبودجه مجلس می‌گوید که درطرح سند وسط سال کسر بودجه به شش میلیارد افغانی کاهش یافته است.

کابینه افغانستان طرح بودجه سال ١٣٩٧ را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
کابینه افغانستان طرح بودجه سال ١٣٩٧ را تایید کرد

محمد عظیم محسنی، رئیس کمیسیون مالی وبودجه مجلس گفت:"با درنظرداشت محدویت‌های مالی موجود ونظر به تجربه سال‌های گذشته مصرف بودجۀ توسعه‌یی ازروند خوبی برخوردارنبوده است".
اکبراستانکزی، عضو کمیسیون مالی و بودجه گفت:"کسر بودجه که بیش ازچهارده میلیارد افغانی بوده است اکنون به بیش ازشش میلیارد افغانی رسیده است".
با آن که حکومت در سند بودجه وسط سال، 92 پروژه ساخت مکاتب را اضافه کرد بود اما بیشتر اعضای مجلس نماینده‌گان عملی شدن این پروژه ها را نا متوازن دانستند و آن را از سند وسط بودجه حذف کردند.
عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده‌گان گفت:"بیش ازسه صدونود چهارمیلیارد افغانی بوده که دروسط سال مالی مبلغ بیش ازدوازده میلیارد افغانی درآن افزود شده است".
اما شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در طرح بودجه وسط سال هیات اداری و نیز کمیسیون مالی وبودجه را به معامله گری با حکومت متهم می‌سازند.
فرهاد اعظیمی، عضو مجلس نماینده گان گفت:"بخشی زیادی ازدرامد ها را ولایت های ما میدهد اما کمترین توجه درعملی ساختن پروژه ها برای ما میشود".
امان الله پیمان، مجلس نماینده گان گفت:"اکثریت اوقات بودجه متوازن نیست با مشکلات زیادی دچارمی‌باشد".
با این همه کمیسیون مالی وبودجه می‌گوید نظر به این که حکومت سال جاری را سال معارف اعلام کرده بود در سند بودجه وسط سال 92 پروژه تازه را پیشنهاد کرد پروژه‌های که از سوی مجلس رد شد.
آنان می‌گویند که این پروژه‌ها به علت نبود توازن‌اش رد شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала