اعدام دسته جمعه اعضای اعضای فرقه تروریستی 'اوم' در جاپان

© Sputnik /  /  مراجعه به بانک تصاویر اعدام دسته جمعه اعضای اعضای فرقه تروریستی 'اوم' در جاپان
اعدام دسته جمعه اعضای  اعضای فرقه تروریستی 'اوم'  در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلویزیون جاپان گزارش کرد این کشور امروز پنجشنبه 6 نفر از آخرین اعضای باقیمانده فرقه تروریستی 'اوم شینریکیو' را اعدام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Kyodo شوکو آساهارا و شش عضو فرقه آئوم شینریکو بیست و سه سال پس از حمله کیمیاوی به ایستگاه مترو در توکیو اعدام شدند.
دو هفته قبل نیز «شوکو آساهارا» رهبر فرقه اوم شینریکیو که در سال 1995 در متروی توکیو با انتشار گاز سارین 13 نفر را کشت و هزاران تن دیگر را مصدوم کرد، اعدام شده بود. 

Elderly Japanese woman makes the long inclined walk up to the top of Fushimi Inari. - اسپوتنیک افغانستان
بیوه سیاه جاپان به اعدام محکوم شد

آساهارا نخستین فرد 13 عضو این فرقه بود که به دلیل این حمله و دیگر جنایت ها به همراه 6 نفر دیگر اعدام شد و امروز اعضای باقیمانده "فرقه اوم شینریکیو" اعدام شدند.
این اقدام تروریستی که در 20 مارچ سال 1995 انجام شد، توکیو پایتخت جاپان را به صحنه جنگ بدل کرد و 29 کشته و بیش از 6 هزار و 500 مصدوم برجا گذاشت.
آساهارا که نام اصلی او «چیزو ماتسومو» بوده و به صورت مادرزادی نابینا است، در دهه 1980 فرقه اوم شینریکیو را ایجاد کرد اما 5 سال پس از این حمله تروریستی از فرقه اخراج شد.

در گزارش گفته شده  که هر 13 نفر از این افراد در شرایطی اعدام شده اند که جاپان سال 2019 برای کناره گیری امپراتور 'آکی هیتو' از سلطنت آماده می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала