جزایر در حال پرواز بالای سیاره نپتون

CC BY 2.0 / Marc Van Norden / Neptuneجزایردر حال پرواز بالای سیاره نپتون
جزایردر حال پرواز بالای سیاره نپتون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 150 دانشجو از دانشگاه های تکنالوژی روسیه و خارجی روی پروژه ای ایستگاه جزیره مانند کار می کنند که مطالعه اتمسفیریکی از پر گاز ترین سیاره ها را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از استدیوی تلویزیونی روس کاسموس، ولادیمیر ایگریتسکی، استاد دانشکده MSTU باومن گفت: " اگر بشریت بنابر دلایلی، سیاره زمین را ترک کند. دراین صورت پس یگانه جا برای زندگی طبیعی و به ویژه توسعه و رشد کودکان، نپتون خواهد بود.
نپتون،هشتمین و دورترین سیاره از خورشید است و این سیاره دارای مدار بسیار بزرگی است و سرعت حرکت مداری آن نسبتا کم و مشابه به سرعت مداری زمین است با توجه به انحراف محوری زیاد نپتون، تغییرات فصلی در آنجا نسبتا کم هستند.  

دانشمندان بر این باورند که این سیاره به طور کامل از هیدروژن ، هلیوم و سیلیکات ساخته شده است. سیلیکاتها مواد معدنی هستند که بیشتر پوسته سنگی زمین را تشکیل می دهند ، در نپتون اثری از سطح جامد دیده نمی شود.انحراف زاویه محور نپتون باعث به وجود آمدن فصول در این سیاره شده است.
لازم به ذکر است که در منظومه شمسی چهار سیاره گازی وجود دارد که عبارت اند از، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون. این سیارات فاقد سطح سخت و جامد همچون کره زمین می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала