اسد خواستار ادامه حضور نظامی روسیه در سوریه شد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اسد خواستار ادامه حضور نظامی روسیه در سوریه شد
اسد خواستار ادامه حضور نظامی روسیه در سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حضور نظامی روسیه در کشورش را ضروری خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای با رسانه های روسی اظهار داشت که حضور نظامی روسیه در سوریه تا برقراری توازن سیاسی در جهان ضروری است.

اسد: «روسیه کشور کوچک نیست، یک قدرت بزرگ است. بنابراین او در برابر جهان مسئولیت دارد. بخشی از مسئولیت روسیه — حضور سیاسی و نظامی در مناطق مختلف جهان است و این یک امر ضروری میباشد. شاید آنها تمایل حضور نظامی را نداشته باشند، اما واقعیت امروز در جهان این است که گاهی اوقات شما را مجبور به حرکت در مسیرهای مشخص میسازد.»

وی افزود: «از این رو، حضور نیروهای مسلح روسیه برای تعادل در منطقه ما، در خاورمیانه، و برقراری توازن سیاسی در جهان ضروری است. شاید این اتفاق نیفتد، ما این را نمیدانیم. بنابراین، حضور نظامی روسیه یک امر لازم و ضروری میباشد.»

به گفته اسد، مدت زمان توافقنامه بین روسیه و سوریه در مورد پایگاه هوایی حمیمیم نمایانگر برنامه های درازمدت همکاری میان دو کشور میباشد.

اسد: «طوریکه شما میدانید، توافقنامه موجود بین روسیه و سوریه در مورد پایگاه هوایی حمیمیم بیش از ۴۰ سال دیگر اعتبار خواهد داشت. اگر تنها هدف آمدن روسیه مبارزه با تروریسم میبود، پس چرا با ما قرارداد ۴۹ ساله را امضا کرند؟ آنها میتوانستند قرارداد کوتاه مدت امضا کنند و سپس آن را تمدید میکردند.»

به باور اسد حضور نظامی روسیه در سوریه دو هدف دارد. اول — مبارزه با تروریسم، زیرا به این ترتیب روس ها از سوریه، کشور خودشان و سایر کشورهای جهان دفاع میکنند. دوم — برقراری توازن سیاسی و نظامی در جهان.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала