ضربه قوی اقتصادی یمنی ها بر عربستان

عضو شوید
حمله حوثی‌های یمنی به دو ابرنفتکش سعودی باعث بلند رفتن نرخ نفت در بازار جهانی گردید.

عربستان سعودی اعلام کرد که صادرات نفت خود را از مسیر استراتژیک بحیره سرخ که ناشی از حمله حوثی های یمن بر دوابرنفکش سعودی میباشد، متوقف می‌کند، این اقدام عربستان باعث بلند رفتن قیمت نفت خام برای سومین روز متوالی بالا رفت.
اسپوتنیک به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، پس از این که عربستان سعودی اعلام کرد صادرات نفت خود از مسیر استراتژیک بحیره سرخ را متوقف می‌کند و از سوی دیگر گزارشات نشان داد که ذخایر نفت امریکا به پائین‌ترین میزان 3.5 ساله خود رسیده است، قیمت نفت خام برای سومین روز متوالی بالا رفت.

افزایش تلفات جانی ائتلاف عربستان در یمن - اسپوتنیک افغانستان
افزایش تلفات جانی ائتلاف عربستان در یمن
قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که در معاملات دیروز بیش از 1% جهش کرده بود، فعلا تا به این‌جای کار 5 سنت دیگر هم رشد کرد و به 69.35 دالر رسید.
گرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در اکسی‌تریدر، می‌گوید: اطلاعیه امروز صبح سعودی‌ها که صادرات خود از مسیر کشتی‌رانی بحیره سرخ را به علت حملات حوثی‌ها تعلیق می‌کنند، باعث شد قیمت‌ها دلیل خوبی برای بالا رفتن داشته باشند.
طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال 2016، روزانه حدود 4.8 میلیون بیلر نفت و سوخت پالایش شده، از طریق این مسیر به اروپا، امریکا و آسیا ارسال شده است.
تنگه باب‌المندب بحیره سرخ 20 کیلومتر عرض دارد و صدها کشتی عبوری از آن، اهداف آسانی خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала