پرواز به مریخ تحت تهدید قرار گرفت

© Photo / ESA/ATG medialabپرواز به سیاره مریخ
پرواز به سیاره مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرواز به سیاره مریخ تحت تهدید ملغا قرار گرفته است.

اسپوتنیک به نقل از Phys.org، بیل نلسون، فضانورد و سناتور ایالات متحده از ایالت فلوریدا، ابراز نگرانی کرد که با توجه به بودجه فعلی ناسا و برنامه های رئیس جمهور دونالد ترامپ برای بازگشت به طرح مهتاب، نشست انسان به مریخ تا سال 2050 به تاخیر می افتد.
امریکا قصد دارد تا سال 2030 فضانوردان خود را به مریخ اعزام نماید، اما هنوز پلان در این مورد وجود ندارد، حتی شنیدن طرح آن تا 7 ماه به تعویق افتاده است. بارک اوباما رئیس جمهور قبلی امریکا برنامه نشست به مهتاب را معطل قرار داده خواستار متمرکز نمودن دقت نشست به مریخ گردیده بود. اما ترامپ قصد دارد دوباره به طرح نشست به مهتاب برگردد.

کشف شبیه منظومه شمسی توسط دانشمندان ناسا - اسپوتنیک افغانستان
کشف شبیه منظومه شمسی توسط دانشمندان ناسا
پرابلم دیگر این برنامه، عبارت از کمبودی بودجه در این عرصه میباشد. در سال 2009 کمسیون (وحوستین) در امور بررسی پرابلم در عرصه پرواز رفت وآمد انسان به مهتاب و مریخ اعلام نمود که با وصف طرح ریزی ارزان قیمت برنانه پرواز به مریخ و مهتاب، ناسا به افزایش بودجه تا 3 ملیارد دالری برای اعزام انسان به مهتاب و مریخ نیاز دارد. اما اکادمی ملی امریکا اعلام نمود که در این صورت طرح مریخ تا سال 2050 معطل میگردد.
قابل تذکر است که برای پرواز به مریخ در سال 2030 باید همزمان ده ها تکنالوژی مختلف بشمول دستگاه نشست آرام فضانوران به مریخ و برگشت آنها به زمین آزمایشات خود را تکمیل نمایند. این اقدام به طرح طویل المدت نیاز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала