یک نوجوان امریکایی به علت بیماری نادر «سنگ» شد

© Depositphotos.com / vadimphoto1@gmail.comیک نوجوان امریکایی به علت بیماری نادر «سنگ» شد
یک نوجوان امریکایی به علت بیماری نادر «سنگ» شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوست یک پسر 12 ساله به علت یک بیماری نادری به مانند سنگ سخت شده است.

تشخیص بیماری های خطرناک به کمک  نشانگر ماوس - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص بیماری های خطرناک به کمک " نشانگر ماوس"
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Yahoo7 News، پوست جیدن راجرز 12 ساله از ایالت کلرادوی امریکا به علت یک بیماری نادر به مانند سنگ سخت شده است.

بیماری دستروفی فاکتور مادرزادی است و در اواخر 1970 کشف شد. از آن زمان تا اکنون تنها 41 نفر به این بیماری مبتلا شده است. این بیماری به سرعت در سراسر بدن پخش می شود و پوست را ضخیم تر و سخت تر می کند و در نتیجه بیمار توانایی حرکت را از دست می دهد و ممکن بمیرد.

پنج سال پیش، پدر بزرگ این پسر متوجه یک ضربه کوچک در سمت راست این پسر شد و در عرض چند هفته نئوپلاسم تمام ران او را پوشانده و به درون زانو راه یافته بود. سپس به همه پا، باسن و دستها گسترش یافت. به دلیل انباشت نمک های کلسیم، مفاصل کودک آغاز به از دست دادن تحرک می کند.

پزشکان سعی می کنند گسترش بیماری را با شیمی درمانی کاهش دهند. علاوه بر این، این نوجوان باید مسکنهای شدید را تحمل کند، زیرا او تا 18 ساعت در روز می خوابد. او مجبور است از چوکی چرخدار استفاده کند و دیگر نمی تواند در مکتب حضور یابد.

پدر و مادر جیدن برای درمان و نجات کودک تاکنون 500 هزار دالر هزینه کرده است و در حال حاضر آنها در تلاش جمع آوری 1.5 میلیون دالر از  خدمات کوهفوندم کادفوند برای فرستادن جیدن به یک کلینیک اروپایی برای یک دوره درمان یک ساله سلول های بنیادی او هستند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала