تلاش امریکا برای استقرار تسلیحات در فضا

© Photo / Roskosmos / Oleg Artemievتلاش امریکا برای استقرار تسلیحات در فضا
تلاش امریکا برای استقرار تسلیحات در فضا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس دفاع ضد راکتی امریکا، قرار است کارهای مربوط به استقرار سیستم های مربوط به تعقیب ورهگیری راکت های بالستیک در فضا را در آینده نزدیک آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای ایالات متحده امریکا تقاضا می کند که "به هر قیمت که باشد" حتا در مخالفت با استراتژی ملی امریکا در رابطه به " امنیت ضد راکتی" باید سلاح های امریکایی نزدیک زمین، قرار داده شود که این تقاضای آنها با مخالفت کارشناسان نظامی رو برو شده است.
در حال حاضر پیش نویس بودجه 716 میلیارد دالری امریکا که توسط اعضای کنگره توافق شده است، در انتظار امضای رئیس جمهور ایالات متحده است.
بر اساس این لایحه قرار است، کار طراحی و پیاده سازی ساختار پایدار حسگرهای فضایی امریکا تا 31 دسمبر2022 به پایان برسد.
زمان جا به جایی رهگیرها در فضا تعیین نشده، اما طبق ارزیابی شماری از کارشناسان این کار طی ده سال آینده انجام خواهد گردید.
کارهای مربوطه توسط آژانس دفاع ضد راکتی به همراه آژانس مطالعات دفاعی پیشرفته و نیروی هوایی امریکا انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچکدام از کشورهای جهان دارای جنگ افزار در فضا نیست.
دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا در جلسه با اعضای «شورای ملی فضایی آن کشور» گفت به پنتاگون دستور داده «نیروی فضایی» (Space Force) را به عنوان ششمین بخش نظامی ارتش ایالات متحده تاسیس کند.
مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه لایحه بودجه و سیاست دفاعی وزارت دفاع این کشور را به تصویب رساند.
وزارت خارجه روسیه در باره ادامه تلاش امریکا برای استقرار تسلیحات نظامی در فضا و تامین مالی برنامه‌هایی در این زمینه از سوی کنگره و آغاز دور تاز‌ه ای از مسابقه تسلیحاتی در فضا هشدار داد.
دربیانیه که در این رابطه از سوی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: «رویارویی نظامی در فضا ممکن است تاثیرات منفی در پی داشته و مسابقه تسلیحاتی که در اواسط قرن گذشته از سوی واشنگتن اعلام شده بود، از سر گرفته شود، در حالیکه جهان هنوز نتوانسته به برخی از پیامدهای تصمیم قبلی امریکا در این رابطه فایق آید.
وزارت خارجه روسیه بدین ترتیب به تصویب پیش‌نویس بودجه دفاعی ایالات متحده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا واکنش نشان داد که در آن تامین مالی برنامه‌هایی در این جهت گیری در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала