نزدیک شدن طوفان «جنداری» به جاپان

© REUTERS / Kyodoنزدیک شدن طوفان «جنداری» به جاپان
نزدیک شدن طوفان «جنداری» به جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به علت نزدیک شدن طوفان جنداری به جاپان، 377 پرواز لغو شده است.

طوفان برف در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
طوفان برف در جاپان+ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی  NHK، نزدیک شدن طوفان قدرتمند «جنداری» به سواحل جنوب شرقی جاپان منجر به لغو نزدیک به 377 پرواز داخلی و تعلیق جزئی ترافیک دریایی شده است. 

بیشتر پروازهای که لغو شده مربوط به میدان هوایی های توکیو، اوزاکا، ناگویا و همچنین فوکوئوکا در جزیره کیوشو است. همچنین بخشی از خطوط کشتی رانی  و چند قطار سریع السیر هم لغو شده است.

طوفان «جندری» در جاپان به نام شماره 12 یاد می شود، این طوفان از اقیانوس آرام به سمت شمال غربی حرکت می کند و صبح روز شنبه در ساحل جاپان در منطقه چیبا نزدیک می شود. انتظار می رود، سپس گردباد مسیرش را به سمت غرب تغییر خواهد دد و به منطقه کانسیوی که در ابتدای ماه از سیل و رانش زمین ناشی از باران های آبی رنج می برد، برخورد کند.

در پیوند به طوفان نزدیک به 80 هزار نفر توصیه های درباره تخلیه خانه های شان را دریافت کرده اند.

در حال حاضر فشار در مرکز گردباد 970 هکتوپاسکال است. سرعت باد در مرکز این گردباد 35 متر در ثانیه، با فشار به 50 متر در ثانیه است.

در برخی مناطق، سرعت باد در حال حاضر به 40 متر در هر ثانیه می رسد. این گردباد با سرعت 45 کیلومتر در ساعت به سوی منطقه شمال غربی حرکت می کند.

پیش بینی می شود که برای یک روز در منطقه عبور صخره ای تا 400 میلی متر بارش کاهش یابد. کارشناسان در مورد افزایش ارتفاع امواج به 10 متر هشدار می دهند و از ساکنان مناطق حادثه ای که ممکن است عبور کنند، در خواست کرده اند که از رفتن به دریا خودداری کنند.

در همین حال، همچنین کارشناسان هواشناسی به افزایش خطر فروپاشی زمینی در اثر بارش باران اشاره می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала