اخراج مجری تلویزیون تایلند به دلیل توهین به اردوغان

© AP Photo / Presidential Press Serviceاخراج مجری تلویزیون تایلند به خاطر توهین به اردوغان
اخراج مجری تلویزیون تایلند به خاطر توهین به اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجری یکی از شبکه های دیجیتالی تایلند به خاطر گفتن الفاظ ناپسند به آدرس رئیس جمهورترکیه، رجب طیب اردوغان، از کار اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه تایلندی" Кхао Сот" مجری شبکه 28 تلویزیون تایلند، که یکی از سه شبکه تلویزیونی ملی در این کشور است، را به خاطر استفاده از کلمات ناپسند در یک برنامه خبری، عنوانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کار اخراج نمودند.
مجری تلویزیون پهراپخان اریاکهوان پس پخش برنامه‌اش از کار اخراج شد. پس از آن نمایندگان این شبکه تلویزیونی به سفارت ترکیه در تایلند رفتند تا رسما از سفیر ترکیه در آنکشور، ایرن دودلن آگکون؛ در رابطه به این رویداد عذرخواهی کنند.
اخراج مجری پس از واکنش سازمان اسلامی" مسلمانان طرفدار صلح" تایلند صورت گرفت.
دلیل شکایت، یکی از برنامه های ورزشی کانال تلویزیونی بود که طی آن اریاکهوان توهین علیه بازیکن ترک تبار تیم ملی فوتبال آلمان مسعود اوزیل، را یادآوری نمود ، که در آستانه جام جهانی به دلیل انتشار عکس او با رئیس جمهور اردوغان از تیم اخراج شد. او با کلمات ناخوشایند در رابطه به تعلق قومی بازیکن توهین کرد.
فدراسیون فوتبال آلمان پس از آن فشار بر مسعود اوزیل، بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور را افزایش داده که عکس وی با رئیس جمهور ترکیه منتشر شد. رئیس این فدراسیون خواستار موضع‌گیری رسمی اوزیل در باره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала