پیش بینی سیلاب جهانی به دلیل تغییر برگشت ناپذیر آب و هوا

© Photo / YouTube/New York Universityپیش بینی سیلاب جهانی به دلیل تغییر برگشت ناپذیر آب و هوا
پیش بینی سیلاب جهانی به دلیل تغییر برگشت ناپذیر آب و هوا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر با تغییرات آب و هوای زمین مبارزه صورت نگیرد، تا اواخر قرن جاری؛ حرارت سیاره ما هشت درجه افزایش یافته و شمار زیادی از مناطق کنونی زیر آب خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک،معاون سازمان بین المللی هواشناسی "ایلنا مانائنکا"روز شنبه " 28 جولای" ضمن اعلام این مطلب گفت؛ آب و هوا و تغییرات آن یک پدیده جهانی است و اگر کشور های که از ذغال سنگ به عنوان مواد سوخت به صئرت گسترده استفاده می کنند از مصرف آن منصرف نشوند، عواقب خطرناک آن برای کل جهان محسوس خواهد بود.
به گفته وی؛ برای جلوگیری از سیلاب جهانی می تواند توافق پاریس که در سال 2015 بدست آمد کمک نماید. امضا کنندگان امیدوارند تا از سال 2020 میزان انتشار دی اکسید کربن را در جو زمین کاهش دهند تا دمای متوسط جهانی کمتر از دو درجه باشد. اگر این کار انجام نشود، تا پایان قرن، سطح اقیانوس حدود 30 متر بالاتر خواهد بود.
وی گفت؛ بخش زیدی از قلمرو روسیه در مناطق ساحلی و در سطح اقیانوس ها قرار دارد و یک سانتی متر بلند آمدن آب، باعث غرق شدن چندین متر خشکه خواهد شد.
این کارشناس همچنین خاطر نشان کرد که در صورت گرم شدن آب و هوا، توده های یخ در روسیه، که بیش از 60 درصد از سرزمین کشور را تشکیل می دهد، ذوب خواهد شد.
زیرساخت ها در بخش شمالی فدراسیون روسیه برای این واقعیت طراحی شده است که زیرزمین یخی و جامد است. در حال حاضر تمام این زیرساخت ها می توانند با خطرات بیشتری روبرو شوند. "
دانشمندان ایالات متحده در اوایل ماه جولای اعلام کردند که گرمایش جهانی ناشی از فعالیت های انسانی می تواند منجر به افزایش شدت بلایای طبیعی در بخش شرقی روسیه و مغولستان منجر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала