افشای کمک آگاهانه دولت اوباما به گروه تروریستی القاعده

© REUTERS / Fabrizio Benschافشای کمک آگانه دولت اوباما به گروه تروریستی القاعده
افشای کمک آگانه دولت اوباما به گروه تروریستی القاعده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از پرداخت 200 هزار دالر پول اعتباری به سازمان تروریستی القاعده از سوی دولت اوباما خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Fox News ، گرچه در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما گروه شبه‌نظامی القاعده هدف گرفته شده و اسامه بن لادن به هلاکت رسید اما این دولت در سال 2014 اعتباری را در نظر گرفت و پولی برای" آژانس امداد اسلامی" وابسته به گروه تروریستی القاعده در سودان پرداخت نموده است.
نه تنها دولت اوباما این اعتبار را تامین کرد بلکه می‌دانست که آژانس امداد اسلامی یک دهه پیشتر در اکتبر 2004 به دلیل ارتباط با اسامه بن لادن به عنوان یک نهاد تحت حمایت مالی تروریست‌ها شناخته شده است.
طبق این گزارش، اعتبار مذکور برای کمک به تامین "امداد بشردوستانه شامل تامین اضطراری غذا، آب، بهداشت و خدمات بهداشتی برای آوارگانی که تحت تاثیر درگیری جاری در سودان" قرار داشتند اختصاص یافت. پس از آنکه آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در نوامبر 20014 به سازمان خیریه ورلد ویژن اطلاع داد تا تمام فعالیت‌ها با آژانس امداد اسلامی را به حالت تعلیق درآورد و این دو سازمان منتظر تایید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (USFAC) ماندند تا مشخص شود که آیا نام این آژانس در لیست تروریستی قرار دارد یا خیر.
براساس گزارش نشریه نشنال ریویو، خیریه مذکور و مدیر آژانس توسعه امریکا در سودان برای پرداخت این پول تحت فشار قرار گرفتند چرا که این امر می‌توانست برنامه‌ها در این کشور شمال آفریقا را به خطر بیندازد. این نشریه گزارش داد: مقام‌های دولت اوباما با اطلاع قبلی، انتقالدالر های مالیات‌دهندگان امریکایی به گروهی وابسته به القاعده را تایید کردند که نه تنها فعالیت آن بسیار واضح است بلکه به عنوان یک شبکه بین‌المللی بزرگ شناخته می‌شود که نام آن غالبا در صدر اخبار قرار دارد. از همه مهمتر اینکه، مقام‌های دولت اوباما حتی پس از آنکه علنا متوجه شدند که این یک سازمان تروریستی است، مجوز انتقال دست‌کم 115 هزار دالر را صادر کردند.
به دنبال این کشف شگفت‌آور، آژانس توسعه بین‌الملل امریکا اعلام کرد سیاست‌هایش را از آن زمان مورد بازنگری قرار داده و دیگر اینکه، انتقال مذکور در دوره ریاست جمهوری اوباما انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала