عبدالله مذاکرات پنهانی و آشکار امریکا با طالبان را تایید کرد

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBعبدالله مذاکرات پنهانی و آشکار امریکا با طالبان را تایید کرد
عبدالله مذاکرات پنهانی و آشکار امریکا با طالبان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از نشر گزارش ها در رابطه به ملاقات مقامهای بلند پایه امریکایی با طالبان مسلح در قطر، اکنون حکومت افغانستان نیز تأیید کرده است که تماسهای خارجی با طالبان مسلح بخاطر صلح، جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل؛ داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، روز گذشته در نشست علمای دینی در کابل، گزارش‌ها مبنی بر گفتگوهای مستقیم و پنهانی مقام‌های امریکایی با نمایندگان طالبان را تایید کرد.
داکتر عبدالله روز گذشته، در نشستی در کابل ‌گفت که شماری از کشورها با گروه طالبان تماس برقرار کرده‌اند.
وی تاکید کرد که این کشورها به هدف زمینه‌سازی مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان؛‌ با طالبان تماس برقرار کرده‌اند.
رییس اجرایی؛، این تماس‌ها را که برای چند دور صورت گرفته و در آینده نیز تکرار خواهد شد، در روند صلح افغانستان امیدوارکننده خواند. 

طالبان: به‌جز مذاکرات مستقیم با امریکا، راه حل دیگری وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: به‌جز مذاکرات مستقیم با امریکا، راه حل دیگری وجود ندارد

داکتر عبدالله، این گونه تماس‌ها که کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده امریکا با طالبان برقرار می‌کنند را هرچند مهم دانست اما تاکید کرد که تماس‌های یاد شده به معنی مذاکرات صلح نخواهد بود.
وی، مذاکرات صلح و تصمیم گیری در قبال سرنوشت مردم افغانستان را حق انحصاری مردم دانسته تصریح کرد که هیچ گروه و کشوری حق تصمیم گیری در این مورد را نداشته و مدعی این اقدام نیز تاکنون نشده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در یک هفته گذشته بارها گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره مستقیم مقام‌های امریکایی با نمایندگان طالبان به نشر رسیده است.

در تازه‌ترین مورد رسانه‌های غربی به نقل از نمایندگان طالبان که نخواسته‌اند نامی از آنان گرفته شوند گزارش داده‌اند که دیپلمات‌های ارشد امریکایی هفته گذشته با نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر ملاقات کردند.

وزارت امور خارجه امریکا رسما این گزارش‌ها را تایید نکرده است و شورای عالی صلح افغانستان نیز تاکید کرده که هیچ مذاکره‌ای درباره صلح افغانستان بدون رهبری افغان‌ها انجام نخواهد شد.

این در حالی است که گفته می‌شود دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به تازگی به دیپلومات‌های ارشد کشور دستور داده تا زمینه گفتگوهای مستقیم امریکا با طالبان را فراهم کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала