سناتور امریکایی راه حفاظت ناتو از " دست ترامپ" را پیشنهاد کرد

© AP Photo / Matt Yorkسناتور امریکایی راه حفاظت ناتو از " دست ترامپ" را پیشنهاد کرد
سناتور امریکایی راه حفاظت ناتو از  دست ترامپ را پیشنهاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جان مک کین و شماری از سناتوران دیگر امریکا قانونی را پیشنهاد نمودند که بر اساس آن رئیس جمهور امریکا در انجام معاملات با ناتو باید با اعضای مجلس سنا توافق نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پارتل خبری T-online، بر اساس لایحه جدید که از سوی شماری از سناتورهای امریکایی از جمله سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته خدمات نظامی سنا مطرح شد، رئیس جمهور امریکاا باید موافقت دو سوم از اعضای سنا را برای تغییر یا پایان دادن به عضویت امریکا در پیمان ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، بدست آورد. طبق ماده 2 از بخش دوم قانون اساسی، رئیس جمهورامریکا برای انجام معاهدات باید موافقت دو سوم از اعضای حاضر در مجلس سنا را کسب کند. 

دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است

در گزارش گفته می شود که "به کمک این قانون، مک کین می خواهد اتحاد نظامی آتلانتیک را از رئیس جمهور امریکا محافظت کند."
سناتور مک کین اعلام کرد: متاسفانه بدرفتاری ترامپ با نزدیکترین متحدان ما تردیدها را درباره پایبندی امریکا به تعهدات خود در ناتو و ارزش‌های دفاعی آن افزایش می‌دهد. در آینده مجلس سنا باید آماده دفاع از نقش قانونی خود باشد. در این قانون لازم است تا اطمینان حاصل شود که هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند امریکا را بدون دریافت موافقت سنا از پیمان ناتو خارج کند.
هرچند رئیس جمهورامریکا علنا تهدید به خروج از ناتو نکرده است، اما وی بارها دیگر اعضای ناتو را برای عمل نکردن به تعهدات خود در بحث افزایش هزینه‌های دفاعی مورد انتقاد قرار داده است. ترامپ در موارد متعددی با اعلام اینکه تنها 5 کشور از 29 کشور عضو ناتو، 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کرده‌اند، تاکید کرد که دیگر کشورهای عضو پیمان ناتو باید سهم منصفانه خود را پرداخت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала