جنگ تجارتی ترامپ و ضربه مهلک آن بر محصولات اپل

© AP Photo / Andy Wongجنگ تجارتی ترامپ و ضربه مهلک آن بر محصولات اپل
جنگ تجارتی ترامپ و ضربه مهلک آن بر محصولات اپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم اخیر دونالد ترامپ؛ در خصوص افزایش تعرفه های گمرکی بر کالا های وارداتی چین؛ ضربه مهلکی را بر محصولات شرکت اپل وارد خواهد کرد.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Financial Times آخرین پیشنهادات دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در خصوص اعمال تعرفه های گمرکی جدید برای کالاهای وارداتی از چین، می تواند شرکت امریکایی اپل را، که سهم قابل توجهی از محصولات آن در کشور چین تولید می شود، به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
موضوع درباره سریع ترین بخش در حال رشد شرکت امریکایی است که شامل بلندگوهای HomePod، ساعت های هوشمند اپل واچ و هدفون های بی سیم AirPods است. همه آنها می توانند بر اساس تصمیم اخیر ترامپ دچار افزایش قیمت شوند.
این افزایش تعرفه‌ها، می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد ثروتمندترین گوشی‌ساز جهان داشته باشد. سال گذشته، ارزش گوشی‌های هوشمندی که از چین واردامریکا شد، حدود 45 میلیارد دالر بود که بخش اعظمی از آن را آیفون‌ها تشکیل می‌دادند.
در همین حال، اگر چین هم به مقابله بالمثل بپردازد، بزرگ‌ترین بازار اپ استور و بهترین بازار خارجی این شرکت، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برعلاوه در چین حدود 1.5 میلیون توسعه‌دهنده iOS و هزاران کارگر فعال در خط تولید محصولات این شرکت مشغول به کار هستند که می‌توانند در مورد تصمیم‌گیری دولت چین اثرگذار باشند.
اگر کاخ سفید قانون مربوط به این تعرفه‌ها را عملی کند، هزینه واردات آیفون X به امریکا به بیش از 400 دالر خواهد رسید و با توجه به این که اکنون هم قیمت آیفون X زیاد است، این موضوع برای اپل گران تمام می‌شود. مدیرعامل اپل مدتی پیش رهبران قدرت‌های جهان (به خصوص امریکا و چین) را در مورد این جنگ تجاری دعوت به خویشتن‌داری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала