کاهش 16 در صدی تسلط دولت بر مناطق در افغانستان

© REUTERS / Nasir Wakifکاهش 16 در صدی تسلط دولت بر مناطق در افغانستان
کاهش 16 در صدی تسلط دولت بر مناطق در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که مناطق تحت کنترل کابل از نوامبر سال 2015 تاکنون 16 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، "جان سپکو" سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به "سیگار" در گزارش تازه خود اعلام کرد که از نوامبر سال 2015 تاکنون مناطق تحت کنترل دولت افغانستان 16 درصد کاهش یافته است.
در ادامه این گزارش آمده است که مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح دولت افغانستان نیز افزایش 7 درصدی داشته و مناطق تحت درگیری نیز افزایش 9 درصدی داشته است.
از سوی دیگر نیز درصد جمعیتی مردم افغانستان که در مناطق تحت کنترل و یا نفوذ دولت زندگی می‌کنند نیز از آگست سال 2016 کاهش 4 درصدی داشته و افرادی که در مناطق تحت درگیری زندگی می‌کنند نیز افزایش 6 درصدی را تجربه کرده‌اند.
سیگار در ادامه گزارش نیز آورد که جمعیت مردم افغانستان که در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح زندگی می‌کنند نیز افزایش 3 درصدی داشته است.
تا ماه می سال 2018 میلادی تنها 65 درصد از جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت زندگی می‌کنند.
این در حالی است که دولت افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که تا سال 2019 میلادی 80 درصد از جمعیت در مناطق تحت کنترل دولت زندگی کنند.
سیگار؛از عملکرد دولت افغانستان در مبارزه با فساد نیز انتقاد نموده می گوید: کمک کنندگان افغانستان به این باور رسیده که حکومت این کشور در مبارزه با فساد اداری ضعیف بوده و عملکرد ناقص داشته است و تنها روی کاغذ ادعای مبارزه با فساد را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала