زنی با دو رحم همزمان دو کودک زائید+ تصاویر

© Depositphotos.com / Katrinaelenaزنی با دو رحم همزمان دو کودک زائید+ تصاویر
زنی با دو رحم همزمان دو کودک زائید+ تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنیفر اشوود انگلیسی کشف کرد که او دارای دو رحم است و توانست با دو رحم همزمان دو کودک دوگانگی را به دنیا بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail احتمال چنین اتفاقی، یک در 500 میلیون است و تا به حال کمتر از 100 مورد از آن در کل دنیا و کمتر از 5 مورد در انگلستان ثبت شده است.

بیشتر خانم‌هایی که مثل خانم اشوود با «رحم دوشاخ» باردار می‌شوند، در یک سمت رحم‌شان باردار شده‌اند. البته خانم اشوود، 31 ساله یک دختر 8 ساله هم دارد اما هنگام بارداری دخترش متوجه نشده بود که «رحم دوشاخ» دارد.
او گفته است: "در بارداری قبلی‌ام همه‌چیز راحت و ساده پیش رفت اما این بار بدنم مرا شگفت‌زده کرد. ما این موضوع را در سونوگرافی هفته 20 بارداری متوجه شدیم و مشخص شد این اتفاق بسیار نادر است." 

بعد از اینکه پزشکان متوجه شرایط خاص جنیفر شدند، اعلام کردند او دو رحم دارد که در هر کدام یک بچه دارد! رحم دوشاخ که در دوران جنینی فرد شکل می‌گیرد، هیچ مشکل خاصی برای بارداری فرد ایجاد نمی‌کند اما احتمال سقط یا زایمان زودرس کمی بالاتر می‌رود.

خانم اشوود، که اهل کورن‌ویل است، در آخرین ماه سال میلادی گذشته، در هفته 34 بارداری سزارین شد و صاحب یک پسر 2 کیلو و 480 گرامی و یک دختر دو کیلو و 80 گرامی شد.

اینکودکان بعد از دو هفته از بیمارستان مرخص شدند. مادرشان می‌گوید: "اینکه در شرایطی نادر دارای دو رحم باشی و در هر کدام یک تخمک داشته باشی که هر دو بارور شوند، مثل یک معجزه است. همه احساس می‌کنند بدن‌شان را خوب می‌شناسند اما به من ثابت شد که چنین نیست."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала