ترامپ: منتظر دیدار جدید با رهبر کوریای شمالی استم

© AFP 2023 / Saul Loeb ترامپ: منتظر دیدار جدید با رهبر کوریای شمالی استم
ترامپ: منتظر دیدار جدید  با رهبر کوریای شمالی استم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا خطاب به رهبر کوریای شمالی ضمن تشکر از اقدام وی برای ارسال بقایای اجساد نظامیان امریکایی اظهار امیدواری کرد و به زودی رهبر کوریای شمالی را بیبیند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در توییتی خطاب به رهبر کوریای شمالی ضمن تشکر از اقدام وی برای ارسال بقایای اجساد نظامیان امریکایی اظهار امیدواری کرد به زودی رهبر کوریای شمالی را ببینید.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در صفحه توییتر خود خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی نوشت که او به دلیل عمل و عده‌ای که داده بود و شروع فرآیند ارسال بقایای اجساد سربازان امریکایی جنگ کوریا تشکر می‌کند.
ترامپ در این توییت با تشکر از کیم بابت آغاز روند ارسال بقایای نظامیان امریکایی، نوشته است: "به هیچ وجه از اینکه شما این اقدام همراه با محبت را انجام داده‌ید، متعجب نیستم. همچنین از شما باید نامه فوق‌العاده‌ای که نوشته‌اید، ممنونم".
او که اولین رئیس‌جمهور امریکاست که با رهبر کوریای شمالی دیدار داشته، در پایان نوشته است: "منتظر دیدار شما به زودی هستم".

حدود 35 هزار سرباز امریکایی در جنگ کوریا کشته شدند، تقریباً 7700 تن دیگر تا هنوز مفقودالاثر خوانده می شوند.
از سال 1996 تا سال 2005 یک تیم امریکایی در کوریای شمالی بقایای اجساد بیشتر از 220 سرباز امریکایی را به منظور تحقیقات از خاک بیرون کرده بودند. اما این فعالیت در سال 2005 از سوی ایالات متحده، به دلیل تردیدهای امنیتی، متوقف ساخته شد.
در جنگ کوریا (1950 تا 1953) بیشتر از 35 هزار سرباز امریکایی کشته شدند. 7700 سرباز دیگر امریکایی، به قول پنتاگون، تا هنوز مفقودالاثر خوانده می‌شوند، که تنها وجود 5300 تن آنها در کوریای شمالی گمان برده می‌شود. این کشور گفته است که بقایای اجساد 200 سرباز امریکایی را می‌تواند تسلیم بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала