تحریم بانک روسی به دلیل مراوده با کوریای شمالی

© AP Photo / Jacquelyn Martinتحریم بانک روسی به دلیل مراوده با کوریای شمالی
تحریم بانک روسی به دلیل مراوده با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه داری امریکا بانک آگروسیوز را مورد تحریم قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری امریکا جمعه مجازات های جدیدی را علیه یک بانک روسی وضع کرد. بانک آگروسیوز از سوی مقامات امریکایی به تسهیل در انجام یک «تراکنش مهم» توسط یک بانک تحت تحریم کوریای شمالی متهم شده است.
استیون مانوچیان، وزیر خزانه داری امریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «ایالات متحده امریکا برای بستن راه ورود درآمدهای غیرقانونی به کوریای شمالی همچنان به اجرای تحریم های وضع شده از سوی کاخ سفید و سازمان ملل متحد پایبند است.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد سال 2017 میلادی به پیشنهاد واشنگتن مجازات های سنگینی را بر ضد پیونگ یانگ به تصویب رساند که در عمل این کشور را به انزوای کامل رساند.
تحریم های کوریای شمالی برغم نزدیک شدن واشنگتن و پیونگ یانگ هنوز بر جای خود باقی است. هان جانگ سو، نماینده بانک دولتی کوریای شمالی Foreign Trade Bank در مسکو به همین دلیل همچنان تحت تحریم های آمریکا و سازمان ملل متحد قرار دارد و تراکنش حساب وی در بانک آگروسیوز Agrosoyuz زمینه اعمال مجازات بر ضد این بانک روسی را فراهم کرده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که بانک آگروسیوز از سال 2009 تاکنون به دفعات با کوریای شمالی داد و ستد بانکی انجام داده است.
به نظر می رسد ایالات متحده امریکا بدون توجه به وعده مقامات کوریای شمالی همچنان فشار را بر این کشور حفظ کرده تا بتواند هر چه زودتر به هدف خود در خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ نزدیک شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала